WAUW!!!!!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu WAUW!!!!!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

WAUW!!!!!!!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

29 Juni 2010 | Vietnam, Hanoi

WAUW!!!
Wat is het hier toch bijzonder mooi!
Het landschap, das één, maar ook de mensen in hun traditionele kleding... WAUW!!!

De laatste paar dagen heb ik sinds heel lange tijd weer echt spanning gevoeld van iets nieuws ondernemen... Lekker gevoel.. haha!!!

Ik heb nl mijn grote backpack in het hotel in Sapa gelaten en heb voor 4 dagen een motor gehuurd.
Geen planning met bussen, geen overcharging, geen overstappen en tijd verliezen... nee.. gewoon me and the bike :)

's Ochtends vroeg lees 6.00 of 6.30) op pad om weer naar een andere lokale markt te gaan, weer die spanning te voelen, van 'vind ik de weg wel' en 'wat zal ik vandaag gaan zien' 'wat voor mensen zullen en zijn'
En ik kan je vertellen: het is me goed bevallen!!!

Heb de markt in Can Cau gezien op zaterdag, de Mhuong Khuong op zondag.
In totaal een dikke 300 km gereden hier in de bergen :) ZALIG!!!!

Nu even wat relaxen (verplicht, want het regent, maar dan boffen jullie weer met een verslag en (wat) foto's op picasa)

Het plan is om in Sapa te blijven. Heb er een heerlijk guesthouse gevonden met een fijne kamer (uitzicht op de bergen, balkonnetje, 's nachts met de ramen open slapen). In Sapa heerst een koel klimaat en het voetbal wordt uitgezonden in een cafeetje. En dan zaterdag en zondag nóg 2 markten te doen, met wéér andere hill tribes, nog een keer naar een ander dorp te rijden met wéér andere mensen en om, net als gister, een daytrek te maken.

Was gister ook zó fijn.
Rugzakje op en wandelen maar!
Kijk ernaar uit om weer naar Nepal te gaan en ben blij voor ons pap en mam die over 2 weekjes weer lekker naar Zwitserland gaan.

Tot die tijd gewoon wat relaxen en een keer in een dorpje slapen bij mensen thuis.

Tsja... en verder...
het gaat goed!
Heb het ritme weer te pakken, heb gave dingen gedaan die ik nog nooit eerder gedaan heb, voel dat ik gegroeid ben, voel me fit, heb mooie plannen voor Thailand en en en en en .... ik werd 2 nachten geleden 's nachts wakker gebeld door mijn lieve dinnetje Rozell.. Dat ze naar me toe gaat komen deze zomer!!!!!!!!!!!
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Echt zooooooooooooooooooooo ontzettend happy mee.

Het moest eventjes zakken (ik sliep tenslotte.... wordt 'overvallen' terwijl ik nog half in een coma ben... met zo'n nieuws wat ik echt niet verwachtte en net mijn planning rond voor de komende 2 mnd.. en dan ineens komt Rosi... maar gister viel ie echt.. dat oudewetse Nederlandse kwartje en ikke zoooooooooooooooooooo happy!
Wat een mooi leven!
Heerlijk (waarschijnlijk) 2 weken samen met Roos!!!!
Uren bijkletsen, lachen, huilen, lachen, lol maken, dingen dien, lekker eten, zonnestralen voelen en elkaar weer live een dikke dikke dikke knuffel geven!!!!

En met dit super nieuws ga ik.. haha.. nee... ga ik NIET afsluiten. Nee ik heb weer een 'paar' Wist U datjes voor jullie: hihi

Wist u dat:

- Vietnam echt SUPER mooi is?
- De vrouwen hier over het algemeen ook erg mooi zijn?
- Ik nog niet 1 aantrekkelijke Vietnamese man heb gespot?
- Ik iedere keer nadat ik bij de ATM ben geweest miliionair ben? (Tenminste... als ie geld geeft.. niet zoals in Hanoi... pinnen.. geen geld komen... op het bonnetje staat mooi dat het niet afgeschreven zal worden.. ikke internetbankieren.. effe checken. en is het dus wél afgeschreven.. ach ja.. heeft de Rabobank juffrouw in Veldhoven weer iets uit te zoeken.. hihi)
- Pho de nationale noodle soep is, die men hier de hele dag wel ergens kan kopen? Met groentjes, met vis, met vlees... what ever ze (over)hebben...
- Ze hier ook baquettes hebben? (Met dank aan de Fransen die hier lang gzeten hebben)
- De Vietnamezen hélemaal into the FIF@ World Cup zijn? Zelf al speelt hun land zelf niet mee?
- Ze bijna allemaal Van Persi roepen als ik over Ha Lan (Holland) begin en van de Sar? haha
- De mannen hier niet veel anders doen dan roken, bier of lokale rijstwijn drinken en 'pijp'roken?
- Ze dat "local style' doen? oftwel: met of hun t-shirt uit of met hun t-shirt tot hun oksels opgetrokken, zodat hun (vaak veels te dikke) buik zichtbaar is? Sexy.. NOT
- Ze dit doen terwijl de vrouwen HARD aan het werk zijn?
- Elke vrouw hier in Vietnam wel ergens een buideltje of platsic zak vol heeft met bankbiltjetten? Effe graaien voor het wisselgeld dus.
- Je je slippers (of schoenen) uit moet doen in een sleeper bus?
- Ze hier zelfs speciale plastic zakjes voor uitdelen?
- Ze in local busses ook kotszakjes uitdelen?
- Men hier als de bus 'vol' is extra stoeltjes in het gangpad zetten?
- Als men de buschauffeur geld geeft, dan een (klein)pakketje of een halve buslading vol met balen, zakken, dozen etc mee gegeven kan worden zodat die bezorgd kunnen worden onderweg?
- Ik mezelf wel eens afvraag als ik dit allemaal gade sla waarom wij het in Europa (Nederland) altijd zo moeilijk moeten maken met regels enzo?
- Vietnamezen neerkijken of Hill Tribes?
- De Vietnamezen in de wat lager gelegen gebieden wonen (waar 2x per jaar geoogst kan worden) en zij de Minority People 'verdreven' hebben naar de hoger gelegen gebieden (waar maar 1x per jaar geoogst kan worden?
- Ik de kleding van de Minority People vrouwen PRACHTIG vind? Kan er uren naar kijken!
- Vietnamezen alles behalve vegetarisch zijn?
- Er hier heel veel hondjes zijn? Op straat, wilde honden, waakhonden, honden die je achterna rennen als je op de fiets of motor voorbij komt, hondjes in je soep, hondjes bij je noodles......
- Ik 'God' elke dag nog dankbaar ben voor het feit dat ik deze reis mag maken?
- Ik daarbij ook heeeeeeeeeeeeeeeel blij ben dat het qua gezondheid en veiligheid enzo ook allemaal nog steeds goed gaat!?
- Ik alle mooie momenten, glimlachen, gesprekjes, zonsonder- en opgangen, mailtjes, lieve berichtjes op de blog, bus- trein- fiets- en motorritten, contacten met mensen, nieuwe ervaringen etc etc koester?
- Dit land echt heeeeeeeeeeeeeel anders (en minder aantrekkelijk!!!) zou zijn zonder fan of airco?
- Vietnamezen echt heel klein zijn? En ik me soms een reuzin voel met mijn 1.76, schoenmaat 41 en grote handen?
- Ze hier overal eettentjes hebben met van de plastic kindersteoltjes en krukjes?
- Vietnamzen die in de stad wonen erg modern zijn, maar de mensen op het platteland écht nog in een andere eeuw leven?
- Ze in de dorpen ook nog steeds uitgehuwlijkt worden? Vaak al op 15 jarige leeftijd?
- Noord en Zuid Vietnam echt heel anders zijn?
- Het Zuiden veel meer ontwikkeld is? en ingespeeld op toerisme met hotels en grote resorts?
- Ik het Noorden (wat veel authentieker, maar dus ook armer) mooier vind?
- Iedereen hier (ook de minority people) een mobiel heeft? En dan superluid telefoneert?
- Vietnam so far het duurste land is van de landen die ik bezocht heb? (Maar dan ook wel met mooie kamers)
- Ik het heel gezellig en fijn heb gevonden dat Jonno hier 3,5 geweest is
- Ik van de week hier een meisje tegenkwam die ik al eerder tegengekomen was in Battambang (Cambodja)?
- De mens NIET gemaak tis voor 40gr en 80% lvh? (En dat ik realiseer dat NL best een mooi klimaat heeft?)
- Ik de smaak van het motorrijden helemaal te pakken heb??? ZALIG!!!
- Nathalie tegenwoordig heel goed met stokjes kan eten (was wel weer wennen ns Nepal, India en Sri Lanka waar ik met m'n handen at)
- Het verkeer in de steden een grote georganiseerde chaos is?
- Je een speciale 'oversteek-techniek'hebt? : je steekt de straat gewoon recht over: je kijkt overdreven naar de kant waarvan het verkeer komt: je probeert oogcontact te maken met de bestuurders van de 100-den motortjes die op je af komen en dan laat je hen beslissen of ze je voor- of achterlangs voorbij gaan. En.... tatata... dan heb je de straat weer veilig overgestoken.
- Jonno en ik daar echt heel goed in waren?
- Mensen hier nepgeld kopen (soort van monopoly money), met heeeeel hoge bedragen en dit erna verbranden? Dit doen ze om te offeren? Tsja... de logica ontgaat mij ook...
- Ik voor het eerst in mijn leven een malaria mug herkend heb als malaria mug? Aan zijn zwarte lijfje met wit-zilver streepje.....
- Ik dus maar weer mooi onder een netje geslapen heb? haha
- In ieder land waar ik geweest ben een armbandje heb gekocht als souvenir? (Behalve Sri Lanka...) en dat de verzamling aanzienlijk wordt?
- Ik blij ben dat jullie zo'n lekker (BBQ) weer hebben?
- Het enige wat ik dan wél een beetje extra mis die frikandel speciaal is?
- Ik een rijk en gelukkig mens ben?
- Vietnamees praten erg moeilijk is qua articulatie? Klanken worden vaak achter in de mond gemaakt. Woorden die starten met een ng, mh of eindigen op uong etc?
- Een Engels-sprekende Vietnamees echt een zeldzaam ras is?
- Hoe meer trappen je moet lopen voordat je bij je kamer bent, hoe lager de prijs is?
- Er hier een tv zender is met (denk ik...) 24-7 Mr Michel Jackson songs uitzendt?
- Douchekoppen op Vietnamese hoogte hangen óf met Vietnamese logica?! zijn opgehangen?
- De meeste gebouwen hier aan de voorkant super mooi geverfd zijn? En dat als je dan om de hoek kijkt je een groot bouwpand ziet?
- Er duizenende en duizenden scooters en motors zijn hier?
- Ze ook hele winkels vol hebben liggen met helmen? Gewone helmen, dophelmpies, helmen met de print van een lieveheersbeestje of bij en zelfs.. jawel.. in mijn kleur... PINK
- Ik van de week in Lao Cai gewoon Americans en Australians next top model heb gezien?! Het moet niet gekker worden hier.. haha
- Mannen vaak extreem lange nagels hebben? En dan speciaal hun pink nagel? (Nog net niet gelakt) Schijnt mode te zijn??!!
- Ik aardappels mis?
- Ze hier wel wc papier hebben overal (best een luxe na India waar je het steeds moet kopen) maar dat je het niet door mag spoelen, omdat de leidingen dat niet aankunnen?
- Je dus je papiertjes in een bakje moet deponeren naast de pot?
- Ik met dit leuke detail de Wist U Datjes afsluit?

Thanks weer voor het lezen!
Geniet van de zomer!
Kijk maar weer eens op Picasa als je wilt voor 'wat' foto's van de laatste dagen op de markten en ( http://picasaweb.google.com/nathalie.op.reis.azie/VietnamDeelII#) heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel greetz

Nathalie

  • 29 Juni 2010 - 05:50

    Rosie:

    ...zucht.....heerlijk verhaal weer...altijd GENIETEN dus! liefs liefs liefs en liefs

  • 29 Juni 2010 - 05:58

    Rosie:

    ...en die foto's!!! wow GEWELDIG chicka!!! smakkert

  • 29 Juni 2010 - 11:32

    Yvonne:

    Heerlijk om te lezen dat je weer zooooo!! geniet.
    Ehh...die vleesjes op de foto...hondjes voor in soep??

    Liefs Yvonne

  • 29 Juni 2010 - 20:24

    Zussie:

    Je hebt weer gave foto's op picasa gezet, en ik zag dat je de mijne ook gevonden en bekeken hebt ;)
    En in 1 woord gaaaaaaaaaaaaaaaf dat rozell je kan komen opzoeken.
    Geniet nog lekker van de laatste dagen in vietnam en bereid je voor op het ook mooie maar andere thailand.

    dikke kus en tot snel
    je zussie

  • 29 Juni 2010 - 20:52

    Edwin:

    Even oversteken, lekker meegenieten. Nu de foto's die echt fenominaal zijn in gedachten printen en heerlijk slapen.

    Dikste knuffel en kus uit het
    geldropse hostel voor bekenden.


  • 29 Juni 2010 - 21:08

    Tante Henny:

    Lieve Nathalie, wij zijn net terug van een vakantie in Andalusie, hebben heel veel gezien in 2 weken, hebben veel foto's gemaakt. Heb erg genoten van jouw verslag en de mooie foto's, wat maak jij veel mee!
    groetjes van Ome Ruud en Tante Henny

  • 29 Juni 2010 - 22:12

    Papa En Mama:

    Fijn je gisteren gesproken te hebben. Je had al veel verteld wat je allemaal mee gemaakt had. Wat een prachtige foto,s ik ben niet dol op vis,het zal wel wennen zijn. Geef mij maar een kipfiletje. En wat gaaf dat Rosel komt, kan je 2weken nederlands kleppen.Het weer hier is ook prima voor de mensen die van warmte houden,voor mij is het te warm, lekker binnen blijven.Nog lekker genieten en dan naar Tailand en uit kijken naar Rosel.Knuffelssssss Papa en Mama

  • 01 Juli 2010 - 17:11

    Martien En Anita:

    Bedankt voor de kaart uit V'nam en wij geieten telkens weer van je avonturen en prachtige foto's!
    Hier gaat alles noodgedwongen op een heel laag pitje en we doen het rustigjes aan.
    We hebben Jonno (en zijn foto's) nog niet veel gezien. Die is weer hard aan het werk en in de weekends is er van alles te doen... drukdrukdruk!

    Groetjes uit Geldrop!

  • 03 Juli 2010 - 22:08

    Marry Van De Kerkhof:

    Hoi Nathalie, want maak jij een hoop mee ik zit ademloos te lezen elke keer als je een nieuw verslag hebt geschreven. Ook prachtige foto's die je maakt heel veel groetjes en maak er nog een mooi avontuur van.

    Marry

  • 04 Juli 2010 - 09:58

    Zussie:

    namaste,

    leuk je nieuwe layout :)

    geniet er lekker van, hier is het weer nu wat beter te hebben.

    kuzzie van je zussie

  • 05 Juli 2010 - 17:36

    Tante Diny:

    Dag lieve Nathalie - allereerst excuus voor het lang uitblijven van een reaktie! En dan weer heel erg bedankt voor je mooie kaart uit Vietnam!Ik vind het echt heel erg bijzonder dat je zo ver weg aan me denkt, daar ben ik heel blij mee! Verder blijf ik genieten van je verhalen en de mooie foto's en ik blijf je volgen hoor. Voor nu wens ik je alle goeds, wees voorzichtig en blijf genieten van alles wat je beleeft! Heel veel liefs van tante Diny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1122
Totaal aantal bezoekers 162134

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: