Back to school - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Back to school - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Back to school

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

13 Juli 2010 | Thailand, Chiang Mai

Dag lieve mensen in Nederland

Hoe gaat het daar?
Allemaal langzaamaan trots in plaats ven teleurgesteld na de finale?
Ik heb hier in Chiang Mai de wedstrijd ook gekeken!
Het was effe lang opblijven en mezelf vermaken.. want de game was hier pas om 1.30, maar het was ook hier mooi!

Ze hadden op een groot plein een groot scherm opgehangen, barretje erbij (en de seven eleven om de hoek...), veel Oranje supporters en een paar Spanjaarden.
Mooi sfeertje, NL kletsen, het bier was na een half uur al op :) maar helaas was de uitslag niet dat wat we allemaal gehoopt hadden.

Maar toch: als ie-nie-mini-landje op deze aardbol: en dan tweede zijn van de wereld! Gaaf hoor en respect voor de jongens!

Daarbij meteen een eye-opener voor mij... Al die Nederlanders... I'm so NOT ready to go back...
Zuipgedrag, schelden op de spelers en de scheids... HOMO!! de F word en K*T en gewoon het gedrag.. volwassen mannen die lopen te schelden en te schreeuwen, met (plastic!! gelukkig) glazen gaan gooien..
Vond het eerst zo ontzettend jammer om niet in Eindhoven te zijn, op de markt, met vrienden, maar na het verlies was ik blij dat ik hier nu weer gewoon 't leven op kan pakken, zonder allemaal negatieve mensen om me heen te hebben.... hihi

Want wat een verschil weer in de Massage School :)
Mooie, reizende, spirituele mensen om me heen. Heel mooi en warm om met die mensen te mogen zijn.
De lessen zijn SUPER intens. De Thaise Massage is echt SUPER mooi! Om te ontvangen, maar zeker ook om te geven!
Alsof je danst met en om het menselijke lichaam heen.
Je masseert niet door je spierkracht te gebruiken, maar door je lichaamsgewicht te gebruiken. Je plaatst je handen of je voeten of je elleboog of wat dan ook wat goed voelt en goed kan zijn voor diegene die de massage ontvangt op de juiste plaats en je bespeelt het lichaam. WAUW!

Gaaf om weer te leren (wel heeeeeeeeeeeel veeeeel info... hoofd loopt na 2 dagen al over.. moet echt veel oefenen om de routine te kunnen onthouden..haha ), om weer met the human body te werken (wat een wonder!) en om mensen te mogen ontmoeten met wie je samen kan leren. Beginners en gevorderen gemixt. Yogi's, Shiatsu masseuse, Ayuvedic Masseur, etc etc

Je oefent steeds met een andere partner, dus je voelt de verschillende lichamen, de verschillen tussen man en vrouw, de verschillen tussen een klein peruaans vrouwtje en een grote man uit Amerika, de verschillen tussen een sportlijf en een niet sporter, mensen die flexibel zijn en wie niet etc

'Normaal' met mijn werk zie ik verschil in hoe mensen bewegen, hoe flexibel ze wel of niet zijn etc, maar nu voel ik het voor het eerst echt. Gaaf!

Heb een fijne kamer 3 min lopen van de school. Wel helemaal ver uit het centrum 'daar waar het allemaal gebeurt'
Eerst baalde ik daar wat van, dacht erover misschien zelfs te verkassen, maar nu is het echt fijn.
Er zijn nog 2 andere cursisten en het is goed!
Lieve mevrouw in het guesthouse, die vandaag ook gekookt had voor ons, een lieve Golden Retriever die graag geknuffeld wordt en wat ik bij Lucky op de een of andere manier graag doe, gratis safe drinking water, lokale restaurantjes met goed eten om de hoek en stil. Dus een goede nachtrust.
Grote koelkast op mijn kamer, die nu 'vol' zit met sapjes, yoghurtjes en fruitjes.

Fijn om 2 weken hier te gaan zijn!
Heb de kamer als een thuis ingericht, dus echt m'n tas uitgepakt... haha..

Ik moest wel weer even wennen aan een nieuw land, aan Thaise mensen, aan de taal, aan de cultuur die toch weer heel anders is dan Vietnam, maar deze plek is fijn.
Heb wat sightseeing gedaan in Bangkok en ook in Chiang Mai... Om een beeld te krijgen, en het was niet meteen positief.. Dus ik 'baalde' al weer.. waarom vind 'iedereen' dit land zo ontzettend gaaf? Ik had niet meteen een klik ofzo.. maar slowly slowly.. Night Bazzar in Chiang Mai, Sunday Market, wat tempels etc etc.. mezelf tijd gegeven en.. tatata..het voelt goed hier! :)

Hoop dat jullie je ook goed voelen!
Dat de vakantie die je al hebt of in het verschiet ligt fijn is of gaat zijn!

Voor nu hou ik er effe bij, ben kapot, dus ga lekker mijn oogjes dichtdoen,morgen weer een intesieve schooldag.. het is de omgkeerde wereld.. isn't it?? Jullie sportdagen, schoolreisjes en bijna vakantie... haha.. Ik gun het jullie lieve mensen!

Om Mani Padme Hum
Om Namoh

Love and light
Nathalie

• 13 Juli 2010 - 20:27

Zussie:

ola!

he dat treinstation dat ken ik ;)

kuzzie van je zussie

• 14 Juli 2010 - 10:17

Jip:

hey Nathalie, alles gaat goed hoor, ik lees je blog nog steeds met veel interesse.....mooie foto's ook altijd, super! Blijf zo genieten en ontmoeten, take care! liefs Jip

• 14 Juli 2010 - 14:26

Sabine:

Hondknuffelen?????? Het moet niet gekker worden daar zeg!

Liefie, wij vonden Thailand echt een prachtig land, maar Bangkok en Chiang Mai ook minder. Sowieso de steden.......pffff......warm......smog.........druk..........maar daarbuiten.........wauw!!!!! Dus ik denk dat het echt goed gaat komen. Geef jezelf even de tijd om aan een nieuw land te wennen, en tja........je hebt natuurlijk nu ook alweer zo veel moois gezien in je reis, dat het best kan zijn dat "iedereen" thailand zo mooi vindt, maar dat Vietnam, Cambodja, etc. NOG mooier zijn!!! Who knows.........jij in elk geval na je reis!!

Dikke kus van ons!

• 15 Juli 2010 - 07:58

Rosie:

hihihi die hoooooooooond!!! whahahaha...she's gone! hahaha a whole new you girlie. nice picts ;-)thnx hihi. ga friday m'n ticket boeken.......SPANNEND!!!! SO MUCH UP TO BE A PART OF IT ALL!!!! LIEFS EN KNUFFELS

• 15 Juli 2010 - 14:28

Mama En Papa.:

Hoi Nathalie.
    De eerste mail viel weg. Jammer. We hebben al twee wandelingen achter de rug en zijn nu met de tweede fietstocht bezig.Het toetsenbord is wat anders dus opletten.
    Op de camping gaan en komen gasten. Het is niet druk dus lekker rustig.OOk in het zwembad is plaats genoeg en het water is fijn van tempertuur. Nog 10 dagen en dan komt Rosell. Leuk dat de cursus je zoveel geeft. Groetejes mama en papa

• 19 Juli 2010 - 14:31

Mama En Papa:

Nathalie. We zitten nu bij Peter die drie jaar geleden zijn been brak in de bergen. Hij belde mij eergisteren en vroeg of wij elkaar konden treffen. Nu zitten wij bij hem aanzijn laptop. Gisteren hebben we gewandeld bij Saas Almergall.Beneden was er een dorpsfeest met bier en muziek.Daarna weer terug naar de camping. Verder komen er weer bekenden op de camping en zo kom je weer aan de praat. Ook weer gezellig.
    Hoe gaat het met de Thaise massage. Gaaf dat je op mijn verjaardag ingelood bent voor de cursus joga.

Groetjes mam en papa.