Vakantie met Roos!!!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Vakantie met Roos!!!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Vakantie met Roos!!!!!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

01 Augustus 2010 | Thailand, Chiang Mai

Sawasdikaa!!!

Hoe gaat het met de vakantiegangers in Nederland?
Papa en mama ook weer veilig thuis? Fijn hé, dat we kunnen smsen! Zo weten we toch van elkaar dat het goed gaat onderwege.. haha
Had geprobeerd om de voicemail in te spreken van de vaste lijn, maar de voicemail was er (vanwege de vakantie natuurlijk) af... hihi...

Maar.. tatatata.... het gaat nog steeds HEERLIJK hier!
Zoooooooooooooooooooo fijn dat Roos er is :)
Als vanouds! ZALIG!!!!

Maar zal even bij 'het begin' beginnen sinds de laatste mail.

Nathalie heeft haar examen gehaald! We hadden 2,5 uur de tijd voor een hele massage.
's Ochtends lootjes trekken (net Sinterklaas.. haha) om te kijken wie met wie moest zeg maar.
Ik was diegene die mocht beginnen 's ochtends, Raquell was mijn 'victim'
Daarna lunch en swoppen.
Nieuw papiertje erbij dus!
En ga morgen denk ik inschrijven voor dezelfde cursus nog een keer, maar van een andere docent. Andere invalshoek en meer masseer ervaring, want oefenen is heel belangrijk.
Ik vind dat je na een 2 weekse cursus niet kan zeggen dat je Thaise masseuse bent zeg maar.. Net als met je rijbewijs, pas nadat je je papiertje gehaald hebt leer je echt rijden.... Snappez-vous?

Die vrijdagavond als afsluiting met de groep op een 'cruise' geweest met dinner op een boot op de rivier hier. Heel gezelig en erna nog een dansje gemaakt!

Ook nog gebeten door een hondje (dus de hondenliefde is weer OVER.. haha... nee serieus, was niet gaaf. Was een klein hondje, met inentingen GELUKKIG!! anders had ik nog naar het ziekenhuis gekunnen voor een rabius injection, maar gaaf is anders)

Daarna met David, de franse jongen, de bus genomen naar Bangkok, want daar zou ik Roos van de airport gaan halen.
Al met al een goede busreis, maar wel met wat rare taferelen onderweg.. lange stops.. luik open, reparatiewerkzaamheden etc.. had er geen fijn gevoel bij.. en ja hoor 's ochtends bij aankomst was er gejat uit mijn grote rugzak die in het bagage ruim zat.. K***** zooi!
Kon ik dus mijn dagje Bangkok besteden aan bezoekje aan de politie..
Gewoon irritant.. mijn gevoel voelde het al goed onderweg.. toch laten gaan.. ineens 's ochtends spreken die aardige mannen geen engels meer.. rijdt de bus gewoon weg.. etc
Maar nadat alles geregeld was bij de politie (die heel aardig was by the way en behulpzaam: wel raar dat de toeristen politie zo'n half uur met de taxi rijden buiten het toeristen gedeelte ligt...)) geregeld was en een mailtje gestuurd was naar de reisverzekering kon ik met David nog wat souvenirs shoppen voor hem.

En toen was het zover.. tatatatata... Ikke met de shuttle bus naar de airport... SPANNEND!!!
De vlucht van Rozell was mooi op tijd en toen was het wachten totdat zij door de douane was en de hoek om gelopen kwam..
Had gewoon buikpijn.. hihi...
En wat was het fijn!! Helemaal als vanouds!Zooooooo ontzettend fijn om elkaar na zo'n lange tijd weer live te zien, te knuffelen, vast te houden, te zien lachen, bij te kletsen, lol te maken, gave dingen te doen samen etc etc
Hebben allebei wel effe wat tranen gelaten daar op de airport.. haha...
Maar goed dat die Joris Linssen er van hello Goodbye er niet was.. LOL

Na ongeveer een uur of 3 gekletst te hebben bij Starbucks (vakantie ja....!)de shuttle genomen naar ons hotelleke en daar was het tijd voor de kadootjes!
KAAS! DROP! Bastogne koeken! De spulletjes waarom ik gevraagd had van mijn zusje met nog een heel verrassingspakket!Heeeeeeel lief kadootje van mijn lieve dinnetje Sabine! Heeeeel lief kadootje van mijn lieve peettantetje! Zoooooo fijn!

Onze buren vonden het denk ik minder fijn, want we hebben denk ik tot een uur of 5.00 gekletst en gelachen... haha.. Zooooooooooooo veel tijd ook 'in te halen'

Daarna eigenlijk gewoon heel fijn geweest! Lekker vakantie.
Hapje eten op straat, sapje, fruitje, beetje rondwandelen, pad thai eten, kaartjes schrijven, koeken eten, theetje zetten, kaasje erbij en gewoon heeeeeeeeeeeeeeeel veel lachen en lol hebben :)

we hebben een dagje tempels gedaan in een riksja met een aardige riksja driver.
Naar onder andere Wat Pho geweest en de reclining Budha.
Ook weer samen iets heel mooie gedaan en meegemaakt.

Zo fijn om dat soort momenten te delen met iemand die speciaal is voor mij.
'Normaal' doe ik het alleen. Helemaal goed! Maar dit is wel extra speciaal!
Bij een van de tempels was een heel mooie budha.
Wij een 'offeringspakketje' gekocht.
Kaarsje, wierookjes, lotus bloem, goudblasadje dat je op de budha mag plakken en erna mochten we een bakje met stokjes pakken.
Dat bakje moet je dan schudden totdat er 1 stokje uitvalt.
Op dat stokje staat een nummer en dat nummer verwijst naar een soort van 'wijze les' een stukje tekst dat jou richting mag geven,
Zooooo mooi! Want bij ons beide was de tekst erg pakkend.
En dat in zo'n mooie serene omgevindg in die tempel. WAUW!

We wilden eigenlijk van Bangkok met de trein naar Chiang Mai, maar alles was volgeboekt, dus we hebben de nachtbus genomen.
Hebben we gewoon PRECIES!! dezelfde bus als die ik eerder had.... Zelfde chauffeur, zelfde maneer die de baggae in het ruim laadt etc etc.
En midden in de nacht hetzelfde tafereel.. Als 'iedereen' slaapt gaan ze repareren.. komen er andere mAnnetje bij...
Ikke deze keer dus de bus uit (via de deur bij de stoel van de chauffeur, want de anderen zitten op slot.. en ik gezegd dat ze van mijn tas moesten afblijven.. No problem Miss.. nee dat dacht ik ook....
Roos zag een andere mannetje seinen met een zaklamp en ineens een paar minuten later reden we weer.. Toen was het geheel heel duidelijk..
Ik tijdens een nachtstop foto's gemaakt van de bus, het kenteken etc.. ga ik dus echt nog wel even doorgeven aan de toeristen politie in Bangkok. Daar vroeg de agent al voor info, maar die konden David en ik toen niet geven.. nu dus wel.. en nu weet ik dus ook zeker dat het een scam is en geen toevallige pech..

Moet zeggen dat ik het wel een beetje jammer vind..
Heb ik zo lang gereisd in allerlei landen waar 'iedereen; je voor dit soort dingen waarschuwt (India bijv..), kom je in het land van de lach, krijg je dit..
Hoor ook ineens van andere mensen dit soort dingen...
David had ik nog een mail gestuurd over dat ik dezelfde bus had etc en toen mailde hij terug dat in de bus van Bangkok naar Phuket er bij hem dingen gejat ware.. Geeft me niet echt een fijn en veilig gevoel.. maarja..
En gewaarschuwt mens telt voor twee denken we dan maar.
Dus Roos en ik zijn met z'n vieren :)
Verder is het wél gewoon een heel fijn land!
Makkelijk te reizen, lieve mensjes, lekker eten etc etc

Hier momenteel in Chiang Mai is het ook gewoon heerlijk!!
Een heerlijk hotel (met zwembad, waar we nu liggen..)buiten de stad! MMM>
Ontbijt buffet 's ochtends.. haha.. het moet niet gekker worden.. VAKANTIE zeg ik :)

Friday wezen eten met de shunshine massage school groep van die week. In het hotel zitten 2 mannen die ook bij mij in de cursus zaten (vandaar dat ik wist van dit goddelijke hotel) en zij nodigede ons uit.
Wij dus naar een Japans!? restaurant in Thailand... en het was heerlijk!!!!! Mega buffet met van alles en nog wat.. én een mega toetjes buffet.. MMM
Daarna heel goed op stap geweest!

Ook zoooooo tof!
Lekker samen tutten, glitters smeren, ik een topje geleend van Roos en wij chika waardig naar de reggea bar voor een dansje en nog een dansje en nog een dansje... hihi
4.15 waren we thuis zo we de dag erna om 7.00 weer in een busje mochten zitten naar Myanmar voor mijn visa run.
En de schat ging gewon mee!?
Ik kan dus weer 15 dagen langer in Thailand blijven :)

Gister naar de Nightbazaar geweest hier in Chiang Mai. Lekker stukje gewandeld heen en terug door de stad, langs de rivier, langs wat tempels. Fijn hoor!
En vandaag is de Sunday market. Ook heel gezellig!

Duizenden kraampje met 'souvenirs' en kleding, maar ook eetstalletje rond de tempels. gewoon heel relaxed en gezellig :)

Morgen gaan we waarschijnlijk een motortje huren en naar een tempel boven op een berg (daar boven op die berg.. daar boven op die berg.. lalalalala), een waterval, misschien ook een minority village, of een cave of een meer.. even kijken nog..

En dan gaan we dinsdag naar Pukhet. STRAND!!!
Vanaf daar gaan we waarschijnlijk met de ferry naar Kho pi pi. Schijnt een van de mooiste eilanden te zijn :)
Relaxen, snorkelen, beetje wandelen, slapen, bijkletsen?! okay dan, kletsen, lachen, lol hebben en genieten van de laatste daagjes quality time togehter here in Thailand!!
Ik geniet momenteel echt super van Roos haar gezelschap Zooooooooooo fijn en mooi en speciaal dat ze deel uit kan maken van dat wat nu mijn leven is.. hier in Azié :)
Heel fijn ook om te voelen dat alles nog gewoon 'hetzelfde' is.
Ik wist natuurlijk dat ik wel veranderd ben (en zij waarschijnlijk ook) dus stiekem was ik een beetje bang dat het niet meer 'zou klikken; tussen ons, maar niets is minder waar! Good to knoe dus! Kan met een gerust hart straks weer naar Nederland terug keren :)

Voor nu ga ik het er even bij laten...
Het zwembad roept me namelijk.. Nathalie... Nathlie.. kom nou zwemmen..hihi...Maar dan op z'n Thais natuurlijk.. dus ....

Fotokes doe ik er nog wél bij voor jullie.. vandaag of morgen. Kee?

Nou, geniet ook van de vakantie thuis of ergens daar waar de vakantie je brengt.

Veel liefs van Roos en mij
XXX



  • 01 Augustus 2010 - 07:44

    Edwin:

    He naath en roos. Vrijdag ben ik weer thuisgekomen in les paybas. Frankrijk ligt weer achter ons en we gaan op naar de rest van de vakantie. Zo te zien zitten jullie ook niet stil en hebben jullie volop plannen. Geweldig om samen te genieten en te zien dat de vonken er nog steeds zijn. Ware vriendschap! Geniet er volop van, maak er de mooiste tijd van en let goed op je spullen, wel een domper. Gelukkig ben je lekker scherp en alert. Take care en ik stuur je snel een update via mail. Heel veel liefs Edwin

  • 01 Augustus 2010 - 17:14

    Yvonne:

    Heerlijk dat jullie weer zo kunnen genieten van elkaar. Je bent gewoon lekker met elkaar meegegroeid. Goh joh, dat verhaal van die baggage.. maar goed dat je zo scherp was. Hopelijk blijft het hierbij en kunnen jullie met waakzaamheid verder genieten.
    Wij hebben over 3 weken vakantie en, hoe lux is dat, weten nog niet waar we naar toe zullen gaan. De gedachten gaan steeds vaker uit naar Denemarken en Zweden. Eens een andere kant op die we totaal niet kennen. We gaan gewoon daar waar het goed voelt. Lekker genieten van de natuur, lekker wandelen en strand (voor Olaf hahaha) want in die zin ben ik nog net zo'n stuiterbal hihi. Hoe dan ook, ik heb zin om nieuwe dingen te zien en te ontdekken ook al weet ik nog niet wat.

    Nog veel plezier samen enne... op Kho Pi Pi kun je mooi snorkelen en duiken. Ik heb daar tijdens het snorkelen (ongevaarlijke) haaien gezien. Heel bijzonder.

    Have fun, Liefs Yvonne

  • 01 Augustus 2010 - 19:43

    Peetantetje:

    Hoi dames, meisjes, toeristjes,
    ik lees je laatste mails wat vlugger dan anders. Want wij gaan op vakantie, nog eens kamperen. Weet deze keer niet goed, wat ik ermee moet, zit met mijn gevoel in de weg. Is het nog leuk? Het is heel onbestemd. We zullen wel zien.
    Ik beloof echt, Nathalie dat ik, eenmaal terug, een lange mail stuur, en op alles wat je de laatste tijd geschreven hebt, ga reageren. Dus geniet van de tijd met Rosell en zet je schrap voor een lange brief.
    Houdoe.
    Ps. Was vanmiddag bij mijn vriendin, en had ook even het gevoel: wauw. Wat weten wij veel van elkaar, en die andere mensen die er waren veel minder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 162134

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: