Time flies..... laatste dagen tikken weg.... - Reisverslag uit New Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Time flies..... laatste dagen tikken weg.... - Reisverslag uit New Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Time flies..... laatste dagen tikken weg....

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

23 Mei 2011 | India, New Delhi

Hey hey lieve mensen back home sweet home

Hier gaat ie momenteel erg lekker en productief. :)

De laatste mail was vanuit Kashmir,. Nu ben ik weer terug in Himachal Pradesh. Een uurtje of 2,5 rijden van Bir, mijn bijna eindstation… the time flies.. nog maar 2 weken.. brrr… eng eng eng om weer naar the real life terug te gaan.. haha… Maar langzaamaan wen ik vast… later meer daarover.

Na in Srinagar jullie gemaild te hebben ben ik de dag erna naar Sonamarg gereden.. gletsjers!!! WAUW.. Erg mooie rit !!! Maar toen was ik wel klaar met Kashmir. De mensen zijn toch anders… Meer into handel, minder respectvol ergens… dus op terug naar patnitop, naar die Sikh man met zijn papegaai…

Hier ben ik 5 dagen gebleven. Zijn vrouw en kinderen wonen in Jammu (omdat daar de scholen beter zijn) en heeft zijn hotel hier.. en is dus best eenzaam en vond het leuk om gezelschap te hebben, en ik vond het super om zo meer van Jammu staat te zien.

Wij hebben 5 dagen sightseeing gedaan. Hij heeft me in de jeep mee op pad genomen naar kleine dorpjes, we hebben een dayhike gemaakt, een schooltje bezocht waar de kinderen nog nooit blanken gzien hadden. Dus met de globe erbij uitgelegd waar mijn land is. Elke ochtend ontbijt gemaakt (hij heeft me parantha leren maken), we hebben wat vrienden van hem bezocht en ik voelde me totaal 10000% veilig en okay.. RESPECTvolle man! Zijn hond en papageaai gaan overal mee naar toe.. echt schattig :)

Toen ben ik weer op de motor gestapt (nog steeds geen problemen!!... pff…. Haha) en naar Himachal Pradesh terug gereden.. dikke 250 km op 1 dag.. in India.. heftig, maar goed, want nu ben ik in Dharamkot. Hier in Dharamkot is het erg rustig.. op loopafstand van het iets drukkere Bhagsu (met die banufi taart.. mjammie) en nog meer lopen vanaf Mcleod Gange (goed voor de conditie.. bergen.. paadjes en elke dag zeker minimaal 1x op en down… haha.. elke dag minimaal uurtje lopen).

Ik heb een ochtend een meditatie klas bijgewoond, 2x een workshop 5 rythm dans gedaan, ga zo free dansen voor 2 uur en ben mijn Bollywood workshop beetje bij beetje aan het voorbereiden, Thaise massagege gegeven... Best productief dus hier.. haha…

Probeer een beetje zelf te koken in het kamertje wat ik heb en ben veel buiten. Zondag was er een Bollywood dans workshop, Daar heb ik me 3 uur kunnen uitleven. ZALIG!! dansen!!!

Verder leuke, interessante mensen hier, we hebben een live Indiaas concert gehad hier in het guesthouse met devotional Music etc. Dat was zo mooi! Lekker buiten en op ineens trokken alle wolken aan de kant, de hele sky opende zich en de volle maan rees op aan de hemel. Iedereen draaide zich op dat moment om. Al zingend en dansend de mooie volle maand aanschouwen. Wat een power!!!! Het raakte me echt!

Morgen ga ik voor een hike naar Snowline zoals ze het noemen.. Misschien als een dayhike, maar misschien blijf ik daar de nacht slapen. Ze hebben tenten voor huur.. So let's see :)

Dan volgende week terug naar Bir, de bike klaar maken voor stalling, nog wat mensen zien, koken bij Steve, relaxen en dan…… tas pakken op naar Delhi met de nachtbus (uurtje of 10)…
Dus, nu nog even genieten van deze vrije leefstijl, het lekkere weer, de mensen, de rust en de natuur.. nog maar 2 weken.. prrr…

Heb zin om naar huis te gaan, les te geven, actief te zijn, jullie allemaal live te zien, maar nu het zo dicht bij komt vind ik het ook wel spannend en een beetje eng….

Haha.. maar probeer in het NU te leven, van moment naar moment (dat zeiden de tarot kaarten ook die een meisje gelegd had voor me.. haha)… en dan komt het allemaal vast goed.. niemand kan in de toekomst kijken.. dus gewoon maar de toekomst over me heen laten komen, dan komt het vast goed.. maar ik weet dat ik India en mijn bike wel ga missen… (maar altijd maar 1 of 2 vliegtuigen away…)… maar ja.. als ik hier ben mis ik Nederland soms.. haha… zo is het natuurlijk altijd wat.. luxe problemen…

Nou, ik wens jullie allemaal een heerlijke dag met veel goede energie en tot snel
ZOEN






  • 23 Mei 2011 - 16:50

    IenZ Hair DeZign:

    Hoi Nathalie.
    Wat een prachtige foto`s. En wat een geweldige reis weer. genieten! En wij genieten mee. Enjoy je laatste dagen daar. Hier is het ook nog steeds mooi weer, dus wij genieten ook.
    Alvast een hele goede terug reis, en veel plezier in Nederland.
    Groetjes Iene.

  • 24 Mei 2011 - 04:41

    Rosie:

    ha liefie! Gekker moet t niet worden haha gewoon vanuit m'n bed ff genoten van je belevenissen.....smartphone toch wel handig dus hihi mooi ook te beseffen dat het niet uitmaakt waar je bent of wat je doet je gewoon te maken hebt met dezelfde gevoelens, onzekerheden en benaderingen om dingen te handelen in life.....t komt allemaal idd zoals t komt en het is goed en vindt zijn weg.....BLIJ dat je er strax weer bent! Liefs xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 24 Mei 2011 - 16:39

    Mama En Papa.:

    Hallo wat een wereld wij vanuit Canico op Madeira kijken even jou weblog door. Je hebt weer mooie foto's en een heel verhaal. Wij hebben een goede reis gehad en hebben een mooi hotel. Het weer is goed en het waait hier constant. Vandaag naar Funchal geweest met de bus. Nog naar een overdekte markt geweest waar een sterke vislucht hing. Nog een drankje gekocht dat gemaakt was van geplette suikerriet, verschrikkelijk gezond. Mooie tuinen bezocht met tropische planten en bomen. Kleine straatjes met winkeltjes. Morgen de huurauto, laten we toch maar brengen het was zeker anderhalf uur lopen naar het bedrijf. Nu weten wij ook wat hopeloos internet is het ijlt ongeveer een regel na. Geniet van de komende dagen net zo als wij en dan tot 4 juni. Knuffels ma en pa.

  • 25 Mei 2011 - 08:55

    Jan En Wil:

    Hoi Nathalie,

    Wat een prachtige foto's !!!
    Kunnen je dubbele gevoelens begrijpen en wensen je dan ook heel veel succes met alle voorbereidingen.
    Toi, toi, toi en veel liefs van ons
    Groetjes Jan en Wil

  • 28 Mei 2011 - 19:15

    Mama En Papa.:

    Hoi Nathalie hier nog een keer een berichtje vanuit Madeira.
    Vanmorgen de auto weer ingeleverd
    die we drie dagen gehad hebben. De weergoden zaten die dagen niet mee. In de bergen regen en mist, we reden gewoon in de wolken. Vele stijle hellingen en op die helling dan weer een kruispunt waar je moet stoppen.
    Ondanks alles toch nog wel het een en het ander gezien. Er was een fabriek die suikerriet verwerkte en op stoomkracht machinaal de rietstengels plette. Heel leuk om in bedrijf te zien. Ze maken daar Puhna van. In Porto Montiz waren heftige golven die tegen de kust aan sloegen en prachtige watergordijnen maakten.
    Er stonden diverse stukken rots in het water die weer voor veel wit schuim zorgde. In Santana hadden ze kleine driehoekige huisjes met een rieten dak. De gemeente had drie nieuwe neergezet waar winkeltjes in zaten. Bij een hotel stond een origineel dat ook origineel was ingericht. Vroeger leefden ze hier veel buiten. Dat moest ook wel want het zijn kleine huisjes.
    We hadden vrijdag 200 km gereden omdat een deel van de weg was afgesloten moesten we via een pas door de bergen omrijden. We hadden een bijna nieuwe Suzuki Swift die we aardig hebben laten lopen. Morgen alweer de laatste dag, hopelijk nog wat goed weer dan gaan we naar de Bothanische tuin met de kabelbaan.
    Jij sucses met je laatste zaakjes en geniet van de laatste dagen daar. Groetjes mama en papa.

  • 30 Mei 2011 - 12:28

    Lydia:

    Geniet van je laatse dagen daar!!!!
    En succces straks weer met aclimatiseren. Komt helemaal goed.
    Liefs Lydia

  • 04 Juni 2011 - 11:43

    Jan En Wil:

    Hoi Nathalie,

    Welkom in Nederland en veel succes met alles.
    Veel liefs van ons

  • 07 Juni 2011 - 19:14

    Yvonne:

    Hey Nathalie,
    Welkom in NL! Ik ben ontzettend benieuwd hoe je het hier gaat ervaren. Ik zou vooral willen zeggen... Geniet ervan!
    Liefs Yvonne X

  • 10 Juni 2011 - 18:30

    Leo:

    welkom back in in het kikkerlandje .
    Als je een beetje geaclimatiseert hebt en nog wat tyd over hebt zou ik het een eer vinden om jouw in Mallorca te ontvangen en dit prachtige eiland te laten zien.
    Ik hoor het wel, mischien kom ik eind juni een weekend over naar s- bosch,
    dan bel ik je .
    gr. Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 162119

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: