Weer een nieuwe ervaring rijker - Reisverslag uit New Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Weer een nieuwe ervaring rijker - Reisverslag uit New Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Weer een nieuwe ervaring rijker

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

25 December 2009 | India, New Delhi

Merry Christmas Everyone

Best raar…. Hihi…. Jullie hebben een echte, witte kerst en hier is het overdag een graadje of 30/35, alles is droog, her en der wat groen en druk met van alles en nog wat, maar niet met kerst… Net wel Merry Christmas gewenst door een Argentijns stelletje.

Was wel een beetje ‘jaloers’ toen ik de picts zag van de sneeuw in Holland (thanks lieve Sabine, super leuke foto’van papa en mama in de sneeuw met Nina!) want das toch wel echt gaaf, zo met de vakantie! So happy for you!
Hier is het ook nog steeds goed!

Ben weer terug van al weer een nieuwe ervaring. 7 dagen in de ´desert´ van Rajhastan, India.

7 dagen in de volle bak zon op een dromedaris (tsja… dat noemen ze dan kamelen safari.. 1 bult..) (en soms op de kart om te relaxen want van alleen zitten op een kameel krijg je al spierpijn… MMM), 7 dagen zonder andere blanke mensen om me heen, 7 dagen rijst, chapati en groenten curry´s, 7 dagen Namaste, RamRam of Tata roepen naar kinderen en nieuwsgierige volwassenen, 7 dagen geen privacy, 7 dagen je heel speciaal voelen, omdat je toch wel iets heel speciaals aan het meemaken bent tussen al die lokale mensen in mud houses, 7 dagen chai, chai en chai (Indiaase melk/masala thee) , 7 dagen afwassen met zand in plaats van water, 7 dgn mezelf verbazen over het feit dat deze mensen niet weten dat ze in India wonen, en denken dat Holland een ander dorp is, 7 dagen mooie zonsopgangen en zonsondergangen, 6 nachten slapen onder de sterrenhemel, 6 nachten slapen in het zand en nu relaxen en genieten in Jhodpur en genieten van de gave foto´s die ik gemaakt heb on tha way (heb (her)ondekt dat ik het echt leuk vind om mensen te fotograferen…. Kalender met Indan faces kopen?) , genieten van de luxe van een toilet (zelfs als is het een squat toilet), genieten van een bed (hoe lekker is dat!) en net bij de Omelet Man (recommended by Lonely Planet) een heerlijke Masale Cheese Omelet gegeten voor kerstavond.

Gekletst met veel lokale mensen, het Argentijns stelletje en genoten van alles wat er om je heen gebeurt. Verder is Jodhpur relaxed, maar ook wel erg erg erg toeristisch, dus blijf hier niet veel langer.

Vanmorgen het Jodhpur Fort wezen bekijken. Is een groot fort en nog erg intact. Daarnaast zat bij de entree een audio guide. Dus met een koptelefoontje op rondgelopen. Bij elke stop kon je het nr intoetsen en dan kreeg je de info van dat des bestreffende punt. Erg leuk!

Plan was om nog naar een park te gaan 10 km vanaf hier, maar die heb ik geskipt. Het is zo ontzettend warm dat ik er vandaag echt last van had. Geen behoefte aan een overdrukke bus en erna pal de zon in en dan weer terug…..

Wel naar het station gelopen en voor morgen een ticket geregeld naar Ajmer, om vandaar een bus (half uurtje) naar Pushkar te nemen. Plan is om daar ook gewoon even relaxen en dan naar Udaipur. Dat schijnt DE meest mooie, romantische, sprookjesachtige plaats te zijn van Rajhastan. (Soort provincie van India) Plan was om daar na deze camel safari naar toe te gaan, maar had niet de zin om te haasten en meteen de dag na de safari weer in de bus te gaan, ook omdat ik meer vermoeid was dan vooraf verwacht, Dus… tatattaaaa.. plan gewijzigd en nu ga ik daar waarschijnlijk heen met Nieuwjaar.

Wil even de tijd nemen in een rustigere plaats om alle indrukken een plek te geven van de laatste maand in India, wat foto´s te bewerken, meer persoonlijke mails de bus op te doen etc

Wens jullie allemaal een heel fijne kerst, met veel fijne mensen om je heen! Take care en geniet!!!
Lieve pap en mam, Danielle en Bas, ik ben er niet bij dit jaar,maar jullie zijn wel hier bij mij in gedachten! Dikke knuffel ook voor oma!

Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor all of my family (maybe next year my place again, like last year), Roos en PvB and tha kids, Sabine en de Bruno en Nina, Marjo en Leon, Edwin, Kim en Max, Mary en Robbert, Mark en Dees, Jan en Wil, Gerard en Danny, Yvonne, Jip, Bobby and Anous, Pascal, Ben, Martin en Annet and everybody else!!!

Oh ja.. By the way…
Wist u dat: Het Hindi woord voor ‘kleur’ ‘rang’ is?
En dat ik nu eindelijk ontdekt denk te hebben waar het rolletje snoepjes in mijn heuptasje tijdens de avondvierdaagse zijn naam aan dankt.
Wilde ik even met jullie delen.. En oh ja… Mijn ogen zijn ‘nila’ (blauw).. haha.. Mera acha nila he.

Oh ja en Jip, je zit helemaal goed. Ik ben een gelukkig mens.


Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 25 December 2009 - 14:56

    Bertrand:

    Fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar !

  • 25 December 2009 - 21:59

    Je Peettantetje:

    Nu ik: wauw, wauw, wauw, wat geweldig om je zomaar ineens aan de telefoon te hebben, je stem te horen, helemaal jij!!!
    Het was kort, maar dit vergeet ik niet zo snel. Helemaal uit India!!
    Ook je ouders en je zus vonden het geweldig.
    Het was een gezellige middag. Ik heb Bas en Daniëlle ons hele huis laten zien. Bas moest regelmatig bukken, die arme jongen.
    En lees ik nog even jouw verslag.
    Het is onvoorstelbaar wat jij allemaal mee maakt.
    Dat is voor een heel mensenleven. Ik hóór gewoon je enthousiasme. Maar ik heb ook al een plannetje gemaakt, en daar ga ik NU mee beginnen, nu ik weer over jou heb gelezen: ik doe alleen nog maar de leuke dingen, Punt.
    en het zal me lukken ook.
    Dag lieverd, ga door met wat je nu doet, en tot de volgende keer.


  • 26 December 2009 - 10:26

    Yvonne:

    Lieve Nathalie,

    Sjonge,sjonge,sjonge, wat moet ik er op zeggen... Zo leuk om te lezen. Ik lees je enthousiasme en je genieten. Vooral blijven doen. Dit is jou tijd!

    Ik wens jou ook hele fijne feestdagen en een geweldig 2010!

    Liefs Yvonne

  • 27 December 2009 - 11:50

    Lydia:

    Nog heerlijk aan het genieten zo te lezen, goed joh.
    Nog mega veel plezier daar en kijk alweer uit naar je volgende update!
    Liefs Lydia

  • 27 December 2009 - 23:05

    Rosie:

    much love and kisses 4 you lief lief dinnetje xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 December 2009 - 12:52

    Papa Mama En Oma:

    Hoi Nathalie die dikke kus aan Oma is goed over gekomen.De sneeuw was mooi maar nu is bijna alles gelukkig weg.Geniet maar van die paar ingeplande vrije dagen, en dan op naar Udaipur met oud op nieuw.Wij zijn die avond samen thuis dit jaar geen eigen gebakken oliebollen, ik koop erwel een paar voor je vader.Oma is vanaf 27dec ziek flink overgeven, vandaag komt de verpleeg huisarts.Vanmorgen onze auto naar de garage gebracht kon moeilijk schakelen.Nou Nathalie veel knuffels van ons drieen.

  • 29 December 2009 - 15:33

    Edwin:

    Thanks fot the postcard. Echt weer een lekker kersje.
    Hier volle bak sneeuw gehad afgelopen week. Lekker koud en o zo mooi.
    Door de sneeuw banjeren en hierna lekker aan de warme chocomel megt slagroom. Te gek gewoon.
    Komende week weer temperaturen boven de o0 maar de vooruitzichten zijn weer koud.... heel koud. Dus tijd om de schaatsen te zoeken en het ijs op om lekker een partijtje te gaan schaatsen.

    Tot die tijd lekker binnen met de kids aan de lego en veel hoor veel bezoek en op bezoek. Kortom het is goed gezellig hier in het geldropse.

    Met oud en nieuw in het verschiet de boodschappen in huis halen en het huis aan kant krijgen for the big party.

    Huis vol met kids, vrienden en vriendinnen tijd voor een echt nieuwjaarsfeestje wat aansluitend de verjaardag van Jesse betekend.

    Het zal een knaller worden zoals hij nog niet eerder heeft meegemaakt.

    We hebben er zin in.

    Als je een mooie pijl in de lucht ziet in de richting van NL dan komt deze uit het Geldropse ;)

    Have fun lieve Nathalie dan doen wij dat aan deze kant ook!!!!!

    Groetjes van de kids en van mijzelf natuurlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 162466

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: