Up, down en nu weer up - Reisverslag uit New Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Up, down en nu weer up - Reisverslag uit New Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Up, down en nu weer up

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

10 Januari 2010 | India, New Delhi

Namaste

Lees in al jullie mails dat het strooizout bijn op is... Oelalala....
Hier is de zonnebrand bijna op... hihi

Ben momenteel in Udaipur en heb mezelf weer een beetje gefocust.
Na alle speciale dagen (Kerst, oud en nieuw, ons paps verjaardag, oma in het ziekenhuis, minder gezellig mailtjes van belangrijke mensen etc) kan India ineens heel anders aanvoelen, ondanks de zon en ondanks de relaxte sfeer.. dan is thuis ineens best ver weg....

Heb nu weer een soort van drive gevonden en fijne mensen ontmoet in Udaipur, dus nu is ikke weer happy :)

Ga hier een week lekker 2x per dag yoga doen. Het is een combinatie van hatha en asthanga, daarbij pranayama's en meditatie technieken.
's Ochtends en 's avonds anderhalf uur. Op een rooftop :)
Dus als je de zonnegroet doet, groet je ook echt de zon en voel je haar branden op je huis.
Daarbij geeft de docent me een certificaat, en dat is altijd leuk!
Ga samen met Christina, een meisje in hetzelfde guesthouse, uit de UK

Zij heeft ook een MP3 Hindi cursus en die heb ik nu gekopieerd op mijn laptop. Goed bezig dus al zeg ik het zelf.

Hoop dat jullie ook goed bezig zijn en het recht houden op de gladde Hollandse wegen! Geen ongelukken maken. Okay?!

Veel liefs uit Udaipur




  • 10 Januari 2010 - 07:42

    Bianca Wijgerse:

    Hey Nathalie

    Ik kan me voorstellen dat je met al die speciale familie dagen en dan ook nog je moeder in het ziekenhuis jij je een beetje down voelt
    Gelukkig heb je jezelf weer op weten te rapen en ga je er weer voor, met leuke yoga plannen en mensen die op je pad komen.
    Geniet er maar weer lekker van en wij doen hier wel voorzichtig, ga zometeen even een uurtje stppen bij Olympia
    Ik blijf je verhalen lezen
    Sportive groetjes Bianca

  • 10 Januari 2010 - 08:10

    Sabine:

    Hej liefie,
    Fijn om te lezen dat het wat beter gaat!!!
    Ik wist niet van je oma...hopelijk gaat dat ook beter?
    Hahaha, ja het zout was bijna op......dat is toch ook wat he? Maar het is nu voorlopig opgelost geloof ik.
    Het is echt zooooooooo koud hier.....kun je niet wat zonnestraaltjes sturen?
    Geniet lekker daar en ik mail je snel!
    Liefs, Sabine

  • 10 Januari 2010 - 12:30

    Papa En Mama:

    Hoi Nathalie fijn weer wat te lezen.Bedankt voor je foto's en kaart zijn gisteren aan gekomen,net nadat de mail verstuurd was.Dus niet echt veel nieuws. Ga zo naar het ziekenhuis en dan naar de verjaardag van Willij der moeder. die bij JAN EN willij is. Papa heeft dienst en was gisteren op de A67 bij een ongeval geroepen. Hij erheen op zijn zomerbanden.Later is die weg afgesloten spiegelglad.Geniet van de yoga lessen,ik heb bij de sportschool Zumba les meegedaan. Kan nog niet zeggen na 1keer of het voor mij blijvend is.Knuffelsssssssss Papa en Mama.

  • 10 Januari 2010 - 16:30

    Peettantetje:

    Hoi meis,
    heerlijk voor je, 'yogerend'in je drive en leuke mensen. Wat jij nu doet, lijkt mij ook wel wat. Want ik ben ook weer begonnen met yoga. Alleen doe ik dat 's avonds op mijn matje achter de bank als ik nog zin heb. Maar geen knappe docent die mij corrigeert..... En wat is een Hindi cursus?Leer je dan hoe je je als hindoe kunt gedragen?
    Ook al is het zout soms op (het hebben van zout was in de oudheid een teken van welstand) ik geniet van de sneeuw en de kou. Ik kleed me gewoon aan als een ijsbeer (inderdaad in een witte jas en bontlaarzen) en ga op woe, do, en vr. op de fiets naar mijn werk. Zolang de weg schoon is, lukt dat best. De kou valt wel mee. Dat is wat anders dan je hullen in een katoentje ter bescherming tegen de zon, hè?
    Ik zoek nu ook iedere keer de plaats waar je bent op via google maps. Kan ik zien wáár in India je ergens uithangt.
    Doe de zon de groeten van mij, en tot de volgende keer.

  • 10 Januari 2010 - 17:08

    Edwin:

    Hé Naath.

    De zon.... een vooruitzicht over een tijdje. Je mist het pas echt als het weg is en het een tijdje weg is geweest. Daarentegen waardeer je hem ook beter als hij er weer is en kan je volop genieten.

    Nu is het volop sneeuwpret. Voor de kids in de sneeuw en papa in de auto.... ;)

    Dat het zout op is, is overal te lezen en re merken. Voor mij geen reden om je hierover te vertellen.

    Ik heb de kids laten zien waar je uithing met alle mooie foto's. Ik heb geloof ik worldtravellers in spe.
    We zullen het allemaal wel gaan meemaken.
    Voorlopig zijn ze nog lekker onder mijn hoede en kan ik ze volop de warmte geven die ze toekomt.

    Afgelopen vakantie heb ik eindelijk de kamer van Evi aangepakt en beplakt met een mooi behangetje. Wat een #@!$# werk zeg.... Lof voor het behangetje aan de muur bij je oude huisje.
    Verder zie je een meisje dat steeds groter wordt en weet wat ze wil. een echte dame is het aan het worden.

    Jesse en Lise zijn helemaal lekker op gang en groeien lekker mee.
    De verjaardag van Jesse is natuurlijk helemaal geslaagd geweest met een huis vol vrienden en het inknallen met nieuwjaar.
    De verjaardag was wel weer vroeg begonnen maar wederom zeer leuk.

    Je idee van bbq en vuurkorf vorig jaar leek me wel lollig wat ook bleek bij de uitvoering.

    Nu het huis nog ontdoen van de rookresten en dan zijn we weer helemaal schoon en fris. Klaar voor het nieuwe jaar zal ik dan ook maar zeggen.

    Nu de studie aan het einde komt is het zaak om nog even de laatste restjes mooi en volledig af te ronden met als grande finale. Een presentatie.
    Wat was ik blij toen ik dat hoorde. Jammer dat ik niet meteen een getuigschrift overhandigd krijg met een handdruk.

    Hier blijft het wel leuk en gezellig. Een beetje bezig wat me gelukkig niet laat vervelen in dit mooie landschap.
    Lekker om buiten te zijn op bijvoorbeeld op de heide.

    Ondanks alles zou een beetje warmte van de zon wel lekker zijn. In gedachten dus bij je op de koffie.

    Geniet van je Yogalessen en de letterlijke zonnegroet.

    Liefs, Edwin

  • 10 Januari 2010 - 20:15

    Rosie:

    heel veel knuffels en zoenen van mij!!!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    meel je snel! kusssssssss

  • 10 Januari 2010 - 20:37

    Jan En Wil:

    Hoi Nathalie, blij wat van jou te lezen en zeer zeker dat je intussen toch maar weer je weg hebt gevonden. Knap hoor, onze complimenten hoor.
    Een dezer dagen mail ik weer uitgebreider wat er de laatste tijd bij ons allemaal is gebeurd. Niets echt spannends hoor. Vandaag hebben we de 88e verjaardag van mijn moeder bij ons gevierd en nu ga ik nog even lekker zitten en dan naar bed. Maar ik wilde toch even op jouw mail reageren. Liefs en tot snel.
    Jan en Wil

  • 12 Januari 2010 - 19:26

    Jan En Wil:

    Lieve Nathalie

    Zo, nog even via Google wat foto's bekeken van Udaipur. Ik sta er telkens weer versteld van wat een prachtige gebouwen daar in India zijn. Tijdens het kijken van de foto's had ik al een beetje het gevoel van Venetië en laat dat nou ook nog bij de beschrijving staan. Volgens de computer waren er in 2001 ruim 500.000 inwoners, dus mag ik aannemen dat het een nogal behoorlijk grote stad is. Fijn dat je daar iemand gevonden hebt om samen naar yoga te gaan en ervaringen te delen.

    Even terug naar Kerst. 1e Kerstdag is mijn moeder bij ons geweest en hebben we een heerlijke dag gehad met z'n drietjes.'s Avonds met haar een spelletje Mens Erger Je Niet gedaan waar ze erg van heeft genoten. 2e Kerstdag dus met die 2 hummels naar het circus wat een succes was. Ik had hen daar al een paar broodjes gegeven met wat drinken, dus nadat ze thuis hun verhalen hadden verteld konden zij naar bed. Daniëlla en Bram hadden intussen voor het eten gezorgd en wij konden lekker aanschuiven. We eens fijn als je niet zelf voor alles hoeft te zorgen.
    Zondag 27 dec. zijn Inge en Marco, met zijn ouders, nog even op de terugweg van de wintersport in Oostenrijk bij ons koffie komen drinken.Ze hadden een nacht bijgeboekt want 1e Kerstdag hadden ze niet kunnen skiën i.v.m. het slechte weer en dat moest natuurlijk ingehaald worden !!!!!!!

    Oude Jaar hebben we bij ons gevierd met kennissen en haar moeder en mijn moeder. Doen we denk al zo'n 13 jaar en dan om en om bij elkaar.De oliebollen smaakten goed, te goed !!!
    Wij hebben geen vuurwerk afgestoken maar bij ons in de buurt is flink geknald.
    1 Januari zijn Inge en Marco en mama bij ons geweest. Daniella en Kim waren ziek. Dat was best jammer anders hadden we de hele bups weer eens bij elkaar gehad. 's Avonds hebben wij met Marco en Inge Monopolie gespeeld. Ik was als eerste failliet en Marco had uiteindelijk gewonnen.

    Zaterdagavond 2 januari zijn we te voet naar de verjaardag van papa gegaan.
    Ik heb gezellig met tante Henny zitten praten en Jan met oom Henk.Toen we naar huis liepen sneeuwde het flink en we waren net 2 sneeuwpoppen toen we thuis aankwamen.
    Zondag 3 januari een zus van Jan met haar man gekomen en hebben we een flinke wandeling door de bossen gemaakt.
    Oh, wat is het prachtig buiten. Ik vond het net een sprookje en kan er erg van genieten.Vooral als dan 's avonds de tuinlampen aan zijn en je de tuin inkijkt. Super !!!
    De grote wegen zijn/waren over het algemeen goed berijdbaar maar in die straatjes zoals bij ons was het spiegelglad.
    Er ligt nog steeds behoorlijk wat sneeuw maar voor de komende dagen hebben ze dooi gemeld.


    Ik had wel geschreven dat de vervanging afgelopen was maar uiteindelijk heb ik 5 en 12 januari toch nog vervangen. Die collega mocht wel beginnen maar nog niet haar volledige rooster afwerken.Zeer positieve reacties gehad van de deelnemers en dat doet me toch wel goed moet ik zeggen. Vandaag dus voor de 2e keer afscheid genomen. Kan ik nu op dinsdagochtend met Jan weer naar de sportschool.

    In het ziekenhuis moeten we soms flink lopen van de afdelingen naar de poli's, röntgen etc. maar ik zou het voor een geld willen missen. We hebben een fijn team op dinsdagmiddag en ook met de andere vrijwilligers (tijdens het wisselen van de dienste) hebben we geregeld veel plezier. Je ontmoet veel mensen en de patiënten zijn heel divers. Dan vervoer je een zwaar zieke of iemand die zwaar op de hand is maar ook vaak mensen die, ondanks hun klachten/ziekte zeer positief in het leven staan. Neem geregeld mijn petje af voor die patiënten.

    Afgelopen vrijdagavond hebben we met kennissen bij De Rooi Pannen in Eindhoven gegeten. Op die school zijn we met papa en
    mama ook wel eens geweest.

    Ja met al die feestdagen, verjaardagen,bezoekjes, eterijtjes etc. moeten we er nu weer voor zorgen dat de broek wat minder strak komt te zitten. Dus op rantsoen.

    Zo Nathalie, je bent weer hoogte. Ik ga nog even strijken en dan onderuit voor de TV.

    Veel groetjes, liefs en een dikke knuffel van ons.
    Vandaag is een kaart uit Nepal aangekomen die je op 25 nov. hebt verstuurd.
    Geef je maar lekker over aan de yoga-lessen en wie weet hoe dat certificaat je nog van pas komt.
    Jan en Wil XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 162467

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: