Daar zijn we weer.... - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer.... - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer....

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

09 Juli 2011 | Nederland, Veldhoven

Zo, daar zijn we dan weer! Al weer meer dan een maand terug in Nederland… pfff… time flies

Gelukkig begin ik me weer wat gelukkiger te voelen. Ik zal nog niet zeggend at het allemaal vanzelf gaat, maar het voelt in het algemeen wel weer okay allemaal

Ik ben weer lekker aan het lesgeven. Voortaan ook wat yoga lessen en dat is echt tof! Ik zal niet zeggen dat ik een master in yoga ben (meer lesgeven, meer jaren zullen daarvoor nodig zijn…. Ervaring op doen.) maar ik vind het wel super leuk om te geven! In de yoga kan ik zo veel meer kwijt als persoon dan in bijvoorbeeld Zumba (wat ook nog steeds erg gezellig is! Maar zooo anders) een stukje zelfreflectie, een stukje liefde, een stukje adem, een stukje inzicht, een stukje loslaten, allemaal stukjes die ik probeer de mensen te geven. En volgens mij gaat dat best goed :)

Daarnaast beginnen de massages ook een beetje te lopen. En dat is een factor die ik echt in mijn leven wil houden! Zo mooi om iemand massage te mogen geven, om iemand voor je op de mat te hebben die jou het totale vertrouwen geeft om aan haar (sof ar nog geen mannen hier..) lichaam te mogen werken. Dat voelt erg speciaal. Ik wil dan ook straks in Thailand echt nog meer cursussen volgen! Dit wist ik al wel, maar nu zeker!! Alsook de meditatie.. ik denk dat 1 januari weer voor 10 dagen in stilte ga in Chaya, in Thailand. Lijkt me zalig!

En verder? Tsja.. de Bollywood workshops, waar ik eigenlijk toch echt wel heel erg (financieel gezien ook zeker) op gerekend had.. daarvan heb ik dus zero, nul nada boekingen.. Ben er effe goed ziek van geweest.. Kleren laten maken, 40 buikdanssjaaltjes in mijn backpack mee genomen… en geen boekingen.. maar.. dan maar focussen op de dingen die er wel zijn. Fijn dat ik dat geleerd heb gaanderweg in mijn nog steeds jonge leventje.

Heel wat lessen in Den Bosch, mijn ouders, vrienden, een gaia healing! Echt wel fijn om te zien en te voelen dat die connecties er nog helemaal zijn. Sommige vriendschappen zijn veranderd, maar ook dat is goed, ook die horen bij mijn reis in dit leven. Dank je wel jullie allemaal voor wie je bent en voor wat je mij laat zien.

Afgelopen weekend heb ik ’s ochtends heel vroeg 2 Indiaase vrienden van het station n Eindhoven gehaald. Zij touren samen 3 mnd rond in Europa en wilden ook even hoi zeggen tegen hun Hollandse vriendinnetje, die straks ook met hen gaan paragliden…

Ik moest ’s ochtends gewoon lesgeven (want het plan was dat ze ’s avonds aan zouden komen, maar plannen wijzigen als je reist.. I know) Toen konden zij effe relaxen na een nachtje in de bus en een vol tour programma in Parijs achter de rug gehad te hebben.. Daarna zijn we gezellig naar Den Bosch geweest, waar de winkels open waren, waar de zon zalig scheen, de Bossche bol van Bakker de Groot goed smaakte, alsook de kroket uit de muur gehaald, de oliebol en waar we op de foto staan met een standbeeld man (de hele stad stond vol met van die menselijke standbeelden die gaan bewegen als je wat doneert.) De Sint Jan vonden ze ook erg indrukwekkend en ik heb natuurlijk weer een kaarsje opgestoken bij Maria zoals oma dat ook altijd deed.

Later zijn we chill naar de Loonse en Drunense Duinen geweest en toen kwam de crème de la crème… de coffeshop.. haha… Het enige land so far dat ik weet waar je legaal een joint mag roken. Nou, Rafique had het niet meer… een voorgedraaide joint van mega kwaliteit, roken in het openbaar zonder bang te zijn dat je betrapt wordt. Ook dit zorgde voor een dikke vette smile en wat foto’s :)
Maandag heeft Lubna met een spinning lesje meegedaan en ’s middags zijn we wezen relaxen op het E3 strand. Wat een weeeeerrr!!!! Mjammie.. die zon op je huid en wat een geluk! Ik denk dat ze goed karma hebben.. haha
’s Avond is er Indiaas voor me gekookt! Wat een luxe in mijn keukentje in Veldhoven, wat een kleuren en geuren! Wat fijn.. Ik mis India.. maar ze komt naar me toe :)

Dinsdag wilden ze wat uitslapen en chill de dag beginnen, wat kletsen, wat ontbijten, tasje pakken en toen op naar Amsterdam! Daar een guesthouse voor ze gevonden en toen zijn we ‘natuurlijk’ in de toerist area rond gaan wandelen.. Amsterdam.. Coffeeshop.. sex shop… souvenirs shop.. maar ook heel veel mooie grachtenhuisjes, die helemaal scheef staan, stroopwafels etend al ronddwalen. TOP! Ze genoten echt. Het is natuurlijk ook maar een ‘beetje’ anders dan India.. Mumbai.. met een kleine 21 miljoen inwoners.. en Amsterdam met 1,5 miljoen.. Helaas waren de tandems uitgeleend, anders hadden we nog even een ritje gemaakt a la Ollanda.
Ik ben toen weer naar huis gereden, zij zijn lekker gebleven en hebben hun eigen tour weer opgepakt. Nice.

En dan de woensdag. De dag dat Nathalie ‘nieuwe ogen’ kreeg.

’s Ochtends om 8.45 moest ik bij Optical Expressz zijn. Nog even een keer de ogen checken en dan was het zo ver. Hoofdkapje op, zakjes over mijn slippers, uitleg krijgen, op de operatie stoel om gelaserd te worden.
Naar omstandigheden redelijk shanti (Thanks nog lieve Sabine voor je telefoontje, Thanks lieve Roos for being there als vriendin, als chauffeuse en blindegeleidehond) en dan wordt het flapje van mijn hoornvlies gesneden en opgeflapt, alsook het andere oog. Daarna wordt het ene oog gelaserd (knettert goed en ruikt naar verbrand, maar doet GEEN pijn at all) Wel even eng is dat je op een gegeven moment ‘blind’ bent.. en dan moet je maar op de techniek vertrouwen dat het weer goed komt.. je kwam als ziende binnen…… oeps… haha
En dan is het eigenlijk zo weer gepiept.

Officieel mochten er geen foto’s gemaakt worden, maar de mevrouw die mij hielp heeft met haar telefoon dat toch gedaan en ze naar me doorgemaild. Wat een kanjer! Want ook dit hoort natuurlijk in mijn verslag :)

Een belangrijke dag in mijn leven! Ik kan me de dag nog herinneren dat ik bij de oogarts zat en ze zei dat ik een bril moest… in het begin wel tof! Net als Loes .. dat vond ik wel stoer (mijn vriendinnetje toen op de basisschool, zittende in groep 6) totdat ze zei dat het voor altijd was.. haha

Dan is het nog even wachten, nog een keer checken en dan naar huis. Met een zonnebril op (die wil je ECHT wel hebben.. haha) en erna met flink wat zanderige ogen (de halve Sahara lijkt wel in je ogen gewaaid) ben ik op de bank gaan liggen. In stilte maar afwachten tot de 2 uur weer voorbij zijn dat ik moest druppen. Wie dat bedacht heeft?! En erna maar weer in stilte gaan liggen op de bank met de oogjes dicht op de volgende 2 uur. Strakjes moet de pijn minder worden.. en dat is ook zo! En ik kan gewoon zien!!!!! Vet man!!!! ’s Avonds waren ons pap en mam nog even geweest en ik kon gewoon alles al zien! Vet man!!!!!!!!!

Nog een paar weken druppelen, een week niet sporten (dus ook niet werken.. damn.. maar alles voor het goede doel… NOOIT meer rommelen met lenzen, stofjes in je oog, een bril die aanslaat of vol zit met druppels, een zonnebril op sterkte en dan ‘s avonds bemerken dat ik mijn gewone bril in het guesthouse heb laten liggen en dus in het donker met een zonnebril terug moet omdat ik toch niets zie anders… ) Vanaf nu nog maar 1 bril en dat is een zonnebril!
Voel me blessed dat het kan, dat het mag, dat het werkt. Echt amazing!!! Een groot wonder in mijn leven!

En verder? Gister even op ziekenbezoek geweest bij Sabine die d’r voet gebroken heeft (doen jullie allemaal een kaarsje opsteken. Misschien krijgt ze dan loopgips) gister het kids-feestje van Ian en Joanne gezellig gevierd met Roos. 12 van die apen cake laten versieren. ZALIG!
Daarna lekker gespeeld en nog pannenkoeken gegeten. Helemaal ook geboft met het weer.
Gister ook ons pap en mam uitgezwaaid. Die zijn lekker naar Zwisterland.

En verder? Vanavond een verjaardag, volgende week weer lesgeven, nog wat rommelen, dozen uitzoeken, informatie vinden over mijn paragliders cursus straks in Oostenrijk, zelf de natuur is, rust zoeken in bijv de Genneper Parken, effe hoi zeggen bij Edwin, op skype bellen met Amit, waar ik eindelijk weer iets van gehoord heb. Die zit nog lekker in de middle of nowhere in Kashmir met zich op de Himalayas (wat zou ik graag naast ‘m liggen in het gras….) wezen lunchen met Yvonne, bij de Griek wezen eten met Pascal (thanks nogmaals he), m’n zus en Bas wegbrengen naar Brussel voor een avontuurtje Peru, lezen in autobiografie van een yogi, wasjes draaien en huishoudelijke dingen doen, nadenken over het leven en wat ik nu verder weer wil na NL, etc etc

Voor nu zou ik zeggen. FIJNE VAKANIE en tot de volgende keer.

PS Lydia: Thaise massage kan gewoon als je zwanger bent :) Zelfs nog een week voordat je mag gaan bevallen kan er gemasseerd worden. Dan gebruiken we natuurlijk andere technieken, maar kan juist super ontspannend zijn! Vind het kindje ook lekker. Als mama chill is. Wel gaaf hoor dat je een kindje verwacht. Gefeliciteerd!!!






  • 09 Juli 2011 - 14:07

    Sabine:

    Haa!!! Wat leuk te lezen. Je hebt natuurlijk gister al alles verteld maar toch! Lief ook van de kaarsjes, thanks meis!
    Het cake versieren ziet er gezellig uit!
    En het Indiaas koken ook.
    Trekt het rood in je ogen al een beetje weg?
    Tot snel enne....ik laat je maandag wat weten als ik op controle ben geweest!!
    X

  • 09 Juli 2011 - 17:46

    Bianca Wijgerse:

    ik heb mijn ogen al 10 jaar geleden laten laseren en ben nog steeds happy met het resultaat

    dikke zoen
    Bianca

  • 09 Juli 2011 - 19:17

    Rosie:

    ..sjucht.....wat is het toch héérlijk om je eventjes heel dichtbij te hebben..... xjes!!!

  • 10 Juli 2011 - 11:01

    Zussie:

    zo ik ben weer helemaal bij :)
    geniet lekker van de komende dagen en dan zie ik je woensdag

    toedeloe je zussie

  • 11 Juli 2011 - 07:43

    Jan En Wil:

    Blij dat het zo goed is gegaan met je ogen. Kan me voorstellen dat dat best even spannend was.
    Wij waren op vakantie in Zuid-Frankrijk en heb wel aan jou gedacht. We zijn in de nacht van zaterdag op zondag thuisgekomen. Binnenkort uitgebreidere mail.

    Groetjes
    Jan en Wil

  • 05 September 2011 - 15:21

    Jan En Wil:

    Hallo Nathalie,

    Toi, toi, toi.
    Binnenkort meer van ons.

    Liefs en dikke knuffel van ons

    Jan en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 162456

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: