Sawadeekaaaa! Kapkunkaaaaa! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Sawadeekaaaa! Kapkunkaaaaa! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Sawadeekaaaa! Kapkunkaaaaa!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 April 2012 | Thailand, Bangkok

Sawadeeka!!!

Ja.. ik ben happy & sweaty in Bangkok City!!! :) Weer veilig aangekomen en happy to be back!

Op het moment is het hier zeker een graadje of 35 en zo’n 80% luchtvochtigheid: kortom: zweten en hopeloos haar.. haha.. maar voel me goed en erg erg erg gelukkig!

Gister vanuit Kathmandu hierheen gevlogen. De laatste dagen in Nepal waren ook goed! Meer rust in het koppie, omdat ik wist wat het plan was.. En.. ik ben weer bij Upreti geweest, de sjamaan die ik afgelopen zomer ook in Munchen opgezocht had. Overdag de laatste dag bij hem thuis rondgehangen en mooie gezellige gesprekken gehad en in de avond meegeweest naar een bruilift! Haha. Momenteel blijft een Frans meisje in zijn huis om een soort van ‘kruidengeneeskunde’ te leren van hem en wij beiden werden in een sari gehesen :) Met make-up?! En haren fancy wij naar de party! Lekker eten, dansen en genieten van de laatste dag in Nepal. Top afsluiting! Heerlijk om me weer meer vrouw te voelen. Love the flying scene, maar met stevige schoenen, functionele broek en 6 lagen truien.. is dat gevoel wel aanwezig, maar iets meer op de achtergrond.. hihi

De dag erna vroeg (lees 6.00) met de taxi naar de airport en later dus op naar Thailand! De shuttle bus scheen niet meer te rijden naar Kao San Road, dus met AL de heavy bagage in de skytrain en later met de taxi naar plaats van bestemming. Iets meer heisa, maar was wéér lucky, want het blijkt Nederlands hoogseizoen aan toerist ofzo to zijn.. (hoor zooooo veel Nederlands op straat..) en een groep Nijmeegse studenten zaten ook de in de skytrain en die hadden dropjes.. mjammie! Normaal mis ik die nooit, maar had toch een smaakexplosie in mijn mond en later nog een keer met een red band wine gum :)

Weer een wereld van verschil weer met Nepal.. pff.. Thailand is full alive tot laat in de nacht en het voelt nog steeds veilig. In Nepal voel ik me na 22.00 al niet meer erg happy met dronken Nepalesen around en de daklozen lijmsnuivende kids.. Hier is het vol van vakantiegangers, mensen in zwembroek op straat?!, barretjes met goede live muziek, het is hier zo ontzettend schoon, het fruit is super super super lekker! Ananas, mango’s, mangosteen, etc etc, geen honden op straat, geen bedelaars en deze dame had het laatste slaapplaatsje in de nachttrein kunnen boeken naar Chaya voor morgen avond. Lucky me!

Vandaag rustig aan gedaan, want het is warm! Ben met de bus naar de weekend markt geweest. Zo tof! Veel Thaise mensen verkopen de standaard dingen (I love Thailand t-shirts, ali baba broeken en hippie style shirtjes alsook olifanten en budha beeldjes.. hihi), maar ook veel gave, uitzonderlijk, kunstige dingen. Kleding, sieraden, huisdecoraties, sleutelhangers, knuffels, schilderijen etc etc. Inspirerend! En nu chill met de ventilator op standje maximaal op bed deze mail aan het typen die ik dan straks met kopiëren plakken op het internet kan zetten. Happy!
Mijn arm-hand doet wel weer iets meer zeer, dus heb besloten toch gewoon het gips er nog om te laten zitten voor de komende 3!! Weken.. pff.. hot hot hot.. máár het is wel steeds meer versierd!

Tsja… verder niet heel veel spannends te vertellen.. hihi.. maar wil jullie laten weten dat alles goed gaat.
Morgen avond dus met de trein naar Chaya, dan met de shared pick-up naar het meditatiecentrum Wat Suan Mokkh (als je dat googled vind je meer info, dagscheme etc)

Verders veel warme, lieve groeten die kant uit!
XXX uit Thailand

  • 28 April 2012 - 14:13

    Nathalie Meert:

    PS: Ik heb ook foto's bij mijn 2 laatste verslagen geplaatst! Van Budhanath en van Baroth en Bir flying :)

  • 28 April 2012 - 15:03

    Rosie:

    owwww die foto's!!!! zo gaaaaf! herkenbaar ook....mjammie....het water loopt me in de mond. So happy om je te spreken ook!!!! Jammerrrrr dat ik er niet even een paar dagen kan zijn ;-]. liefsssssssssssss&knufs&kisses

  • 29 April 2012 - 08:39

    Edwin:

    Hey naath.

    Bijzondere reizen en bijzondere mensen om je heen. Grappig dat je vertelt dat het tegenkomen van Nederlanders zo bijzonder is. Kan het me goed voorstellen als je zo lang onderweg bent onder verschillende culturen, dat wij Nederlanders een smurflandje zijn met de eigenachappen van mieren. Veel op eenzelfde plaats. Toch zijn er hier steeds meer mensen, vooral jongeren, die explorerend zijn en.de wereld willen ontdekken. Leuk om.te zien natuurlijk. Die mensen kom jij nu tegen. Lachen. Hier blijft het same old samo. Ben inmiddels saaier dan saai en wordt wel steeds slimmer..... Zo nu en dan wel tijd voor leuke dingen maar veel tijd is er niet. Wil.zo snel mogelijk klaar zijn met deze studie om dan klaar te zijn en meer rust en tijd te hebben voor de leuke dingen.des levens.
    Niet erg op dit moment al is het verlangen naar vrijheid erg groot. Mn als ik je verhalen lees krijg ik kriebels om erop uit te trekken en worden plannen gesmeed om op ontdekking te gaan. Het leuke is dat ze langzaam steeds meer vorm en inhoud krijgen.

    Let goed op je armpje en hopelijk kun je de jeuk weerstaan.

    Over een paar dagen.ben.je weer in het land der gedachte.

    Ik denk aan je.
    Dikke kus.

    Edwin

  • 30 April 2012 - 12:54

    Peetantetje:

    Ik ben er nog steeds, hoor.
    En denk ook vaak aan jou. Vertel anderen over jouw belevenissen.
    Ondanks het gipsen pootje zie je er goed uit, meisje.
    Als ik terug ben van ons rondreisje door West-Turkije vertel ik je nog meer over mij, o.a. over een echt Turks hennafeest.
    Groetjes,
    je peettantetje.

  • 04 Mei 2012 - 18:37

    Yvonne:

    Hay Naath,
    Heerlijk om te lezen dat het zo goed met je gaat en wouw....! Inderdaad op en top vrouw! Goed om haar ook aandacht te geven, wellicht kun je leuke roze veters door je vliegschoenen rijgen en stikjes op je broek naaien ;-))
    Met mij gaat het ook goed enne geloof het of niet...ik heb zowaar in een keer mijn aerobicmaster examen gehaald. Lachen toch!? Ben nu bezig met mijn stepmaster. ERG LEUK.
    Geniet lekker van Bangkok en je vervolg plannen.

    Veel liefs en een dikke zoen!

  • 09 Mei 2012 - 11:24

    Tante Diny:

    Dag lieve Nathalie allereerst weer bedankt voor je mooie kaart uit Nepal!Ik vind het geweldig dat je zo trouw kaarten stuurt, die ik allemaar bewaar.Wat akelig dat je een gebroken arm hebt - hoort dat al weer een klein beetje tot het verleden? Het uitzicht uit je raam op die mooie pagode is geweldig! Dat van mij is zeker minder fraai! Hier gaat alles verder helemaal goed, ook met de (klein)kinderen. Jou wens ik het allerbeste en we blijven aan elkaar denken. Veel groetjes en liefs van tante Diny zz

  • 15 Mei 2012 - 19:37

    Jan En Wil:

    Hallo Nathalie,

    De meditatie zit er op en ik hoop dat het jou datgene heeft gebracht wat je had gehoopt en verwacht.
    Ik heb nog eens even naar de site gekeken en verslagen gelezen van anderen die het ook hebben gedaan. Mijn petje af !!!!! Geweldig !!!!!

    Voor ik het vergeet, bedankt voor je lieve kaartjes. Die gaan bij de verzameling.

    Wat zie jij er fantastisch uit in die kledij, een heel andere Nathalie !!!!Wauauauauaw.
    Zelfs je gips was mooi versierd.
    Je zultwel blij zijn als dat eraf mag. Nu niets meer breken hoor.

    De rust is hier enigzins weergekeerd alhoewel ik mama wel erg mis en dat gemis komt op de vreemdste momenten.
    De meeste spullen hebben we weggegeven en vorige week heb ik haar kleding uitgezocht en weggebracht. De kleding gaat naar de Oekraïne. Een mevrouw uit Mierlo heeft daar een project voor ouderen en zij brengen het zelf met personenauto's weg. Weten we tenminste zeker dat het op de goede plaats komt.

    Moederdag was aan de ene kant fijn door de kinderen en kleinkinderen maar aan de andere kant was het ook heel raar deze eerste keer zonder mama. De tijd heelt alle wonden zullen we maar zeggen en gelukkig hebben wenaast de kinderen en kleinkinderen, ook veel lieve vrienden en kennissen, die ons geholpen hebben, naar ons luisteren en voor afleiding zorgen.

    We hebben een heerlijke week in het Sauerland gehad met Daniëlla, Bram en de kinderen. We hebben alles kunnen doen wat we op ons programma hadden staan. De temperatuur was wel niet erg hoog maar gelukkig was het overdag droog en regende en onweerde het 's nachts. Jan en Bram zijn nog 3 keer wezen fietsen. Geweldig wat Jan voor een conditie heeft !!
    Elke dag iets ondernomen en de laatste dag naar Pretpark Fort Fun. Dat was een succes ondanks dat er maar ca. 100 bezoekers waren. Je kunt het niet vergelijken met de Efteling, maar er zijn 8-banen, wildwaterbanen, de grootste rodelbaan van Europa etc. etc. En we hoefden nergens in de rij te staan. We konden zelfs een paar keer achter elkaar blijven zitten.En ook de weergoden waren ons gunstig gestemd. Een heerlijke dag.
    Ik had Kim en Cas op vakantie pesten geleerd en als ik s'morgens opstond was het eerste wat ze riepen: "Oma, pesten !" En nu is Daniëlla thuis de "pineut".

    2 Weken daarvoor zijn Jan en ik naar Van der Valk bij Arnhem geweest en hebben een paar dagen op de Veluwe gefietst. Het is daar flink heuvelachtig en dat kostte mij toch wel kruim. Maar wat een prachtige omgeving.

    Komende zondag naar de verjaardag van Inge en dan nemen we Isa s'avonds mee naar ons tot maandagavond.Ze begint behoorlijk te brabbelen en is nog steeds heel vrolijk. Hebben we haar weer even voor ons alleen. Heerlijk !!!!

    Verder de gewone alledaagse dingetjes en ook dat is fijn.
    De lente stelt niet veel voor. Vandaag veel regen,onweer, hagel en zelfs natte sneeuw vanmorgen. En daarbij maar ca. 11 graden.Lekker binnen lezen en puzzelen.
    Misschien krijgen we nu wel een prachtige zomer !!!!!

    Nog een fijne tijd in Bangkok of waar je nu ook bentof gaat, veel beterschap voor je arm en wij kijken alweer uit naar je volgende reisverslag.

    Veel liefs, dikke knuffels en lieve groetjes van ons.

    Jan en Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 162456

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: