Speurtocht voor grote mensen - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Speurtocht voor grote mensen - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Speurtocht voor grote mensen

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

24 Juni 2013 | Frankrijk, Chablis

WOW
Ben net aangekomen bij de toeristen info en he hier EINDELIJK internet JIPPIE
Helaas gaan ze over een uur dicht en moet ik staan, terwijl ik al 10 uur onderweg ben, MAAR wil graag wat delen!

Kan helaas dus niet ale laatste dagen voor julie bijwerken in een uurtje, maar kan wel wat kleine leuke dingetjes meedelen en misschien fotokes.... ga het proberen.

Here we go!
Namur was echt een heeeeeeeeeeeeel mooie stad!
In de avond nog Liesbeth tegengekomen, de eerste andere pelgrim op mijn pad. Ook 1 juni vertrokken, uit jawel Den Bosch.
Daarna 2 dagen langs de Maas gelopen. Hiervan was 1 dag heel saai lans een fietspad.... de andere dag was prachtig!
Langs de Maas, dor de bossen, weilanden met koeien, naast het water, bosjes vol met bloemen etc.

Lopen lopen lopen.
Van Namur naar Dinant, 34.228 stappen
In de Abdij van Leffe geslapen bij de Norbertijnen. Het regende, dus erg blij met een oud klaslokaaltje waar ik mijn matje neer mocht leggen.
2X naar het zingen geweest en op pad naar Givet in 36.321 stappen
Daar op de camping gestaan naast NL mensen die me een stoel gaven en een toast met aarbeien. De Aldi was om de hoek en kon dus koken. Niets heel spannends, maar wel effe lekker!

Die avond kreeg ik bericht..... mama is toch openomen in het ziekenhuis.
Had die dag heeeeeeeeeerlijk gelopen, het was beter weer dan verwacht, de route gevonden, begin het lopen zelfs een soort van leuk te vinden en toen BOEM uit onverwachtse hoek.
Het is beter zo, dat weet ik, maar wat voel ik me ver weg.....
Tranen tranen tranen......
Papa en mama aan de lijn gehad alsook Roos. Fijn, dat geeft wat rust
Papa en mama geven aan dat ze wilen dat ik doorloop..... Ik ga proberen te slapen en hopelijk voelt het morgen beter.....

Van Givet naar Oloy-sur-Voroin.... ja wie die namen verzint weet ik ook niet... haha... in 38.795 stapen
Heel dubbele dag....Heb weinig in mijn boekje staan... alleen dat de GR route mooi was en dat de buren op de camping me nog thee gegeven hadden in de ochtend. Wat een lieve mensen kom ik steeds weer tegen.
Het was wel echt zwaar om ´s ochtends de motivatie te vinden om op te staan en te gaan lopen. Met lopen geraak ik alleen maar verder van huis, terwijl mijn hart juist naar huis wilt.....

Op 12 juni loop ik in 3723 stappen door naar Rocroi.
Onderweg kom ik op de GR route, die echt heeeeeeeeeeeeel goed staat aangegeven... zoooooooooo fijn.... niet verkeerd lopen, een Bels koppel tegen.
Zij lopen 2 weken een deel van de route.
Onderweg wat samen gelopen en gekletst. Daarna weer in het eigen tempo.
Oh ja, en later op de dag begon het echt GOED te regenen....
Echt geen optie om voor mijn tentje te kiezen. samen met het stelletje in een gite geslapen. Een heel erg kitsch ingericht huisje, maar heerlijk die douche en het bed en het ontbijt!

In Rocroi heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel geluk gehad en een NL talig route boek kunnen kopen dat ik in NL niet meer kon vinden.
Het is de officiee route, mooier en korter dan de GR JIPPIE!!!!!!
Weer alleen op pad, want het Belse koppel loopt de GR.
Ook raar. Heb ik al die tijd alleen gelopen, loop je één dag samen met wat mensen, vind ik het toch weer spannend om alleen door te gaan.
Ben even onderweg en kom Tina tegen. Een NL pelgrim met wie ik klets. We lopen samen op terwijl ik later stop om mijn fleece uit te doen en wat foto´s te maken. En raad eens? Ik zie Tina nooit meer.
Later hoor ik nog een keer dat Liesbeth en Thomas haar hebben ontmoet. Het wereldje van de pelgrim.... haha. Iedereen kent iedereen.
Effe leker op pad en dan regen regen regen!!!
Ik haat regenbroeken, maar vandaag was ik erg erg erg erg erg blij mee!
Nadeel van regen is dat het saai is, voordeel is dat je eigenlijk nergens kan stoppen vor en pauze.
Alleen in grote dorpjes heb je en bakker of een cafeetje en daar kom ik vandaag niet door... toch nog 33.472 stappen gemaakt naar de B&B in Aubignes-ls-Pothees
Gelukkig waren de mensen thuis en mocht ik bijven slapen en eten. Pff... want ik had niet gereserveerd ofzo.... en met deze regen in mijn tentje. Zou niet weten hoe ik alles droog kan houden (wat nog niet nat was).
Wel vlees gehad vandaag... maar goddelijk dat als kan drogen, Naath zelf en dan nog een warme douche! De mevrouw had haar best gedaan en een lokaal taarten recept gemaakt met choco mousse, kaasjes na en een cola, tot hilarieit van de Fansman... bier en wijn... cola is voor kinderen... Toevalig ben ik en groot kind.... hihi

De dag erna is het gelukkig droog en maak ik 42.856 stappen naar Justine Herbigny.
De weg is vandaag goed te vinden, maar alleen maar van die BLUB paden... glijden glijden en om de plassen lopen en daarna weer door de bosjes omdat het pad onderstaat. (Extra kilometers......)
Bij een Carrefour onderweg effe goed inkopen gedaan, want in die ie-nie-mini-dorpjes kan je echt niets vinden.... of de bakker is net dicht als ik aankom....
Slaap hier in een gite. Een meneer heeft een huisje gebouwd ergens in zijn garage.
Echt helemaal geweldig, met veel bedden, een tuintje, houten tafel met zo´n geruit kleedje, helemaal super!!!
In de ochtend krijg ik nog een picknick mand met schelpenbrood, zelfgemaakte yoghurt, zelfgemaakte jam, een sapje, melk etc etc
En deze man vraagt me slechts 5 euries.
Normaal is het 10, maar voor jonge mensen zoals mij was het 5
Hahahaha.... soms is het WEL leuk als men denkt dat ik jonger ben ... hihi.

Voor nu ga ik het effe bij laten....
Normaal schrijf ik, lees ik het na, pas ik het wat aan, maar NU lees je de eerste versie...
Na 51.465 stappen gemaakt te hebben ben ik blij met internet, maar wil ook graag mijn schoenen uitdoen en eten maken, douchen en liggen
Ben nu dus in Chablis... jajaja.. van die wijn
Nog 2 dagen en dan ben ik in Vezelay
Denk daar en dag rust in te plannen en hoop op internet, lezen jullie meer!

Eerst nog
Dikke XXXXXXXXXXXXXXXX voor mama
Dikke XXXXXXXXXXXXXXXX voor papa
Thanks lieve Jan en Willy voor de smsjes en de goede zorgen voor papa en mama.
Thanks lief zusje dat je zo vaak naar het Anna gaat, ga nu nog even je mail lezen. Geniet van het kleine wonder dat in je aan het groeien is tot een nieuw mensje waarop ik nu a trots ben als Peettante.
Lieve Roos, Miss you.
Lieve Sabine, steek nog steeds kaarsjes op.
Lieve Marjo, wanneer ga je je ogen doen?
Lieve andere mensen. Ik heb ooit leukere dingen gedaan in mijn leven, weer fout lopen, zon zon zon en de dag erna regen regen regen zijn niet zo tof, maar de km die je loopt door de natuur, de vogeltjes die voor je zingen, de bloemen, de tarwe velden, de bietenvelden, de velden als een lapjes deken om je heen te zien, de franse baquetes, de o zo lieve mensen die ik tegen kom en die zo ontzettend gasvrij zijn voor me, de andere pelgrims, 5 echte tot nu toe, etc etc maken het wel 1 van de mooiste dingen die ik gedaan heb so far in my life.
Voeten worden langzaamaan minder vol met blaren, heb wel vermoeide voeten, maar niet te veel nieuwe blaren, het lopen gaat makkelijker en kijk er naar uit in Vezeay te zijn, weer een boekje uit!

XXX voor julie


  • 24 Juni 2013 - 20:46

    Pieter En Trudy Bollen:

    Beste Nathalie,
    Je verhaal is heerlijk herkenbaar voor ons en het gevoel van heimwee naar de Camino steekt telkens weer de kop op. Ook wij hebben vorig jaar in deze periode veeeeeel regen gehad.
    Vezelay en de kathedraal zijn prachtig!
    Goed adres om te overnachten is het Bethanië Klooster.
    In Vezelay kan je een keuze maken tussen een noordelijke en zuidelijke route naar Gargilesse. De zuidelijke route is iets om maar wel mooier. Wij zijn gestart met de noordelijke tak en in Charité sur Loire overgestoken naar Nevers, de zuidelijke tak.
    In Never kun je prima overnachten in Espace Bernadette.
    We wensen je heel veel wandelplezier, want het onderweg zijn en de ontmoetingen zijn het allermooiste van deze onderneming.
    We blijven je volgen!
    Pieter en Trudy Bollen, Westerhoven

  • 24 Juni 2013 - 22:12

    Mam En Papa.:

    Hoi Nathalie. Wat leuk weer eens wat van je te lezen. Met de smsjes zijn we ook erg blij en kijken er telkens weer naar uit. Op een kaart houd ik dan bij waar je bent. Maar als je op internet aan je verslag werkt heb je meer ruimte voor tekst. Het is aan een kant maar goed dat je één uur kon internetten want je voeten hadden de rust wel verdiend. Het was weer een hele wandeldag begrijp uit je verhaal. De man van de camper heb ik afgebeld en toen ik vertelde waar je mee bezig bent had hij veel respect. Maar dat horen wij van veel mensen. Wij hebben dat natuurlijk ook en vinden het zeer bijzonder dat je nog geen rustdag hebt genomen. Denk je wel aan jezelf? Wat leuk dat Peter en Trudy jou ook volgen. Ik neem aan dat je hun kent via de Jacobshoeve in Vessem? Erg fijn dat je zoveel goede mensen onderweg ontmoet. Alleen dat is al bijzonder denk ik. Het geeft je moet om door te gaan. Er zijn wat boekjes met de post gekomen. Zo te zien ben je die locaties al voorbij.
    Nathalie veel liefs en dikke knuffels van ons, hou vol we volgen je.
    Ik zal het printen voort mama.

  • 25 Juni 2013 - 10:28

    Peettantetje:

    IIk ben blij om iets van je te horen: ik was al benieuwd tot welke plaats je gekomen zou zijn.
    Jóuw peettantetje is ook trots op jou. Wat maak je weer veel mee. en zoveel lieve, leuke, aardige mensen!
    Wat wordt jouw leven vol aan ervaringen, waar een gewoon doorsnee mens niet aan denkt. Ik ga echt niet zo'n eind lopen. Henk en ik gaan wel een paar keer per week wandelen, en vorige week een tocht van 23 km., maar dat is ook de limiet, en niet iedere dag.
    Goed dat je voeten beginnen te wennen aan hun zware arbeid en een dag rust zou helemaal niet verkeerd zijn; dus doe dat maar voordat je aan het volgende hoofdstuk begint.
    En je moeder: huil tranen met tuiten als je het nodig hebt a;s een manier om er mee om te leren gaan. Maar weet dat wij ook van haar houden en haar absoluut niet de steek laten. Ik ga haar vanmiddag bezoeken.

    Oh wat ben ik weer belerend, maar zo bedoel ik het niet. Hier gaat alles namelijk gewoon zijn gangetje, geen bijzondere voorvallen. Nou ja, we zijn naar Scheveningen naar de musical 'Sister Act' geweest. Echt een vrouwenmusical, gezellig, lachen, ontspannen; lekker langs het strand gewandeld met windkracht 6, lekker gegeten aan de boulevard; nog een fietstocht gemaakt bij Kinderdijk (bij Rotterdam) met zijn tig molens.
    Die lange wandeltocht was in de Kampina, een prachtig natuurgebied ten westen van Boxtel. Ben gisteren naar de Liederentafel (waar Henk al enkele jaren bij is) geweest, kan niet goed zingen, maar ik heb wel plezier. Hebben bij Achel een tb-route van 30 km. gefietst (een hele mooie). En zo hobbelen we ons leven door. Ben nog steeds blij met mijn besluit om niet meer te werken. Mis wel de omgang met kinderen en een aantal collega 's en het les geven zelf, maar echt niet al het gedoe er om heen. Ik ben blij dat ik dat niet meer hoef.
    Lieve Nathalie ga met kleine stapjes, loop niet in zeven sloten tegelijk (zul je niet doen) en geniet van al het moois dat onderweg op je pad komt.
    Heel veel lieve groetjes
    (ook altijd van Henk en Bart),
    peettantetje

  • 26 Juni 2013 - 14:41

    Jan En Wil:

    Hallo Nathalie,

    Even balen, balen, want wat ik heb gedaan weet ik niet, maar ik was bijna klaar en ben nu alles kwijt wat ik had gemaild. Dus opnieuw !!!!!!

    Wat ben jij al ver en je verdient een grote pluim. Alleen een probleem, want de pluim die jij verdient is zo groot dat hij een paar meter achter jou aan zou slepen en dat willen we je niet aandoen.
    Jouw voeten ( met blaren, dik, pijnlijk ) hebben al heel wat kilometers afgelegd en blijken sterk te zijn maar uiteindelijk is het toch jouw doorzettingsvermogen wat het hem doet. Je bent een kanjer !!!!!
    Fijn dat je zo geniet van alle mooie, lieve, fijne dingen en mensen op je pad en dat ook wij daarvan mogen meegenieten. Door jouw ogen, foto's en vehalen, hebben we al heel wat van de wereld gezien, bedankt. Ben er nog niet toe gekomen maar ga dadelijk de plaatsnamen eens op een rijtje zetten en dan op de kaart kijken waar je gelopen hebt.

    We hebben een mooie en gezellige dag gehad in Leiden. Eerst hebben we een rondvaart gemaakt, daarna de Horticus Botanus, het Oudheidkundig Museum en tot slot een heerlijk terrasje aan het water en ook daar een hapje gegeten. We vertrokken om 8.30 uur en kwamen 23.00 uur thuis.
    Jan is momenteel weg met de racefiets en ik ben vandaag wat klusjes aan het afwerken.
    Gisteren in het Anna gewerkt maar niet bij mama geweest. Het was erg druk en ik wist dat tante Maria er naar toe ging. We gaan ervoor met z'n allen.
    Gisteravond opgepast bij Daniëlla. Eerst met Kim en Cas wat balspelletjes ( o.a. lummelen, stand en de bal is....) gedaan in de tuin. De grootste lol als oma de "Lummel" was.
    Daarna nog een paar spelletjes "pesten"en ook dan veel plezier als ze mij de joker konden toespelen, maar ik pakte hun ook als ik kon. Gelukkig kunnen ze allebei tegen hun verlies.
    Zondag zijn Inge en Marco met Isa gekomen en zijn we naar de Achelse Kluis geweest. Isa had vorige week een fietsje met zijwieltjes gehad en daar had ze de ruimte om veilig rond te fietsen. Ze zat apetrots op haar fiets en was tegen iedereen aan het praten. Prachtig.
    Vorige week zijn we via een mooie route op de fiets naar Decathlon in Best geweest. Jan had een paar dingetjes nodig.
    rijdagavond waren we bij Henny Verouden en daar hebben we natuurlijk ook volop over jou verteld. Ze vindt het geweldig knap van jou. Daarvandaan veel groetjes en succes gewenst. Zij is nu bijna 82. Met Pinksteren was ze bij haar dochter met de fiets gevallen en heeft daardoor 2 ingezakte wervels en veel pijn. Maar je kent haar, het is een doorzetter en ze wandelt en fietst intussen toch weer. Knap hoor.

    Vanavond mijn wandelavond ( ca. 9 á 10 km ) en waarschijnlijk alleen met Bushra.

    Dat was het voor nu.
    We wensen je veel succes en blijven je volgen.

    Veel groetjes, dikke kus en knuffels van ons.

    Jan en Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 162321

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: