WAUW - Reisverslag uit Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu WAUW - Reisverslag uit Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

WAUW

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 Oktober 2013 | India, Delhi

Namaste

Ja, na een lange stilte dan nu toch een update uit een stoffig internet cafeetje in een zijsteeg van een zijsteeg in Paharganj te Delhi,

Vannacht met de bus hierheen gereden en gehobbeld. Erna om 5.00 in de ochtend met de fietsriksja naar het metrostation om daar de underground te nemen naar het backpackersgebied.
Had zin om vandaag deze aardig man een goede ochtend te geven. Ik weet dat het fout is, maar ik heb het zooooooo goed.....
Deze man (papa's leeftijd misschien wel) woont gewoon in Delhi, place of all places, en staat daar in de vroege ochtend in een kapotte broek, een vies overhemd en slippers te wachten op een customer.
Moet zich met zijn kleine lijf kapot trappen (en hoesten en rochelen... TBC?) voor een paar roepies.....
Dus ja... haha... heb 'm maar gewoon 100 roepies gegeven.....
Voor de vergelijking: 1 euro is 80 rp
Een ritje kost ong 30 rp
Hij leek te lachen.

Elke keer als ik in de ochtend/nacht hier in Delhi aankom blijf ik me verbazen over het leven hier. De straathonden, de bezigheid op straat rond dit tijdstip, de vuiligheid, de mensen die ergens met een dekentje op straat liggen te slapen en toch ook weer de seriniteit en veiligheid die het uitstraalt.

Merk dat de media me wat banger heeft gemaakt..... maar er is eigenlijk niets om me onveilig over te voelen. Het is India en het is super!

Wat heeft de tijd me weer veel gegeven.
1 okt naar Dusseldorf airport gereden, 2 lange vluchten gehad en door naar het busstation, Kashmere Gate ISTB Busstand hier in Delhi
Een achtbaanachtige rit in de nacht naar mijn o zo geliefde Bir.

Daar in de vroegte aangekomen en langzaamaan zo iedereen weer gezien. Er zijn al een paar pilots, maar het is nog rustig.
Kon in de kamer die ik vorig jaar ook had en daar was Urs (Zwitserland) weer mijn buurman. Chill en gezellig! Veel bij te kletsen. Is weer een jaar dat ik iedereen gezien heb.

Dit jaar ben ik regelmatig naar de take off gelopen (1 uur 45 min omhoog-1000m hoogteverschil) om wat fit te blijven, wat te doen te hebben, wat mensen te meeten, chai te drinken op de startplaats, de lokale shepards te zien etc

Ook meteen aan iedereen die het horen wilde verteld dat ik mijn glider kit te koop had (met heeeeeeeeeeeel verschillende reacties als gevolg... haha) met als resultaat dat ik het binnen anderhalve week verkocht had.
Vrij Vrouw!
Bye Bye MotorBike last year
Bye Bye Glider this year
Namaste new travel life

Heel raar om NIET te vliegen. Ik geloof in HART beslissingen en HOOFD beslissingen......
Gelukkig voor mij was het weer niet heel goed te noemen en werd er weinig gevlogen, Tijd voor hikes, chai en nog meer chai en later ook hoelahoep en poys sessions.
Had al poys gekocht, maar kan er nu wat meer mee.

Verder een enkele avond bij Dave in zijn huis gezeten (hij woont nu tijdelijk in Andy's huis) en daar meeten we elkaar veel.
Spelletje doen, backgammon, mannen die diggeriedoo spelen, koken (aardappel puree en groentjes) kletsen en ' hippie praat'
Fijn om iedereen weer om me heen te hebben

Daarnaast echt serieus bezig geweest met het voorbereiden van een trek.
Barebangal: een pass van 5300m
Gids, dragers, tenten en ezels....
Een heel eind alles rond
SNEEUW
Dus geen pass meer te lopen.... haha.... jammer.......

What to do?
Daar ik niet zo lang in India ben deze keer besloten een andere trek te skippen (tijdrovende voorbereidingen a la India) en 'gewoon' met de motor (wel achterop deze keer......) naar Kausol te gaan en vandaar naar Kheerganga te lopen.
Dus....
Vrienden regelen: check
Motorbikes klaar maken: check
Tas pakken: check
Goed humeur: check
Challo!

Met Dave, Matthew en Cecile op pad
Goddelijk achterop de motor! (Al kriebelt het.....) Tijd om alles goed te bekijken. Af en toe er af om de benen te strekken en een chai te drinken,
's Avonds in Kasol in het warme bad van het Guesthouse en heeeeeeeeeerlijk gegeten.
Kasol is erg in trek voor Israëlische toeristen en de GH en restaurants zijn dan ook veel luxer en beter dan die in Tibetaanse Kolonie te Bir.
Hummus, Pita, Salade, Hello to the Queen, Aardappelen, Verse Ananas Appelsap om zo maar eens wat te noemen.
Echt een luxe na het goede maar basic eten in Cave, Frieds, Bimla's of Corner.

De dag erna met de bus naar de dam en op pad voor een lekkere wandeling met de nodige stops onderweg. Fijn om te merken dat ik na de Camino nog steeds wel in shape ben :)
Cecile is in TOP vorm (mountaineering vrouw: Mont Blanc staat op haar check lijstje, motor cross competitie en paragliding) maar kan haar goed bijhouden en heel fout, maar het voelt goed de twee heren achter ons te houden. Hihi

Eenmaal op de top een kamer gevonden (4 matrassen op de vloer) en tatatatatatataaaaa naar het warme bad gegaan.
Natural Hot Water (Tatapani).
Helaas zijn we wat vroeg in het einde-seizoen en is het dus nog iets drukker dan de laatste keer en moeten Cecile en ik toch echt naar het dames bad, wat 'mooi' omtimmert is met schroothout zodat we WEL het hete water hebben, maar niet echt het uitzicht op de bergen rond ons. 1x sneaken we wel in het mannenbad, totdat de lokale baba komt en we toch weer wat respect moeten tonen.... haha
Weer heerlijk gegeten! En de dag erna op het gemak teruggelopen naar Kasol. Nog wat geshopt (wollen alibaba broeken!!!!! Me HAPPY women!) en nog een keer goddelijk gegeten.

Dag 4 van de missie eerst naar de 'garage' want Matthews bike heeft een lekker band, maar alles is voor India's tijdbegrip snel gefixt en we gaan weer op pad!
Nu nemen we een binnendoor weg terug, de Kandy-pass. Iets langer, maar heeeeeeeeeeel rustig en mega mooi!!!!
Wat voel ik me rijk!
Wat voel ik dat ik DIT gemist heb!

Laatste 2 jaar was het Bir, Kamshet, Panchgani en Bir
Niet echt reizen, niet echt iets anders doen dan VLIEGEN
Wat heb ik dit gemist!
Nu ik zo achterop de motor zit, nu mijn hele lichaam dit weer voelt merk ik het pas.
Nu weet ik weer hoe veel ik van dit soort leven hou, hoe mooi India en haar mensen is, hoe veel ik hou van het onderweg zijn................
Intens
Diep
Verlangen

Nu, in Delhi op jacht naar wat grappige mutsen die ik hoop te gaan verkopen in Oostenrijk, of aan jullie :)
Eens kijken of ik een ' sales-vrouwtje ' kan worden.
Beginnen met een klein project en dan eens kijken... haha

Dan morgen naar de airport
Sawasdeeka Thailand!
1 nacht Bangkok en dan door met de nachtbus of trein naar Chaiya voor 10 dgn mediteren.

Ik heb het heeeeeeeeeeeeeerlijk gehad in Bir
ik heb me zooooooooooooooo geliefd gevoeld, deze keer was heel Friends cafe vol rond 17.00 om me gedag te zeggen gister. Zo veel warme knuffels en lieve woorden van zo veel reisvrienden. Hartverwarmend!
Ik heb stukjes van mezelf herontdekt
Ik ben in het sportieve stukje Naath gebleven
Ik heb stof tot nadenken

Dus.... 10 dgn stilte
Reflectie
Rust

Ik zal in Bangkok nog een keer mijn mail checken, dus als je iets wilt vragen, zeggen, vertellen, delen DO IT
En anders lees ik jullie de 12e nov weer wanneer ik uit de meditatie ben en terug in Bangkok

Liefs!!!!!!!!!


  • 29 Oktober 2013 - 13:20

    Jan En Wil:

    Lieve Nathalie,
    heb weer zitten smullen van je reisverslag. Fijn dat je het zo geweldig hebt gehad in India.
    Wij wensen jou een heel goede reis naar en productieve meditatie in Thailand.
    Een korte mail deze keer van onze kant want ik voel me helemaal niet lekker. Ik denk een griep.
    In ieder geval heel veel liefs en dikke kus van ons.

    Jan en Wil


  • 29 Oktober 2013 - 14:05

    Edwin:

    Wauw, wauw wauw. Het blijft geweldig en energiek. Mooie momenten die je moet koesteren. Komende week een langere mail. Vandaag even mijn hobby uitvoeren bij mijn vrienden van Fontys.....xxx

  • 29 Oktober 2013 - 15:07

    Mama Ne Papa:

    Allo Nathalie.
    Het is weer een hele belevenis geweest in India. Hartstikke leuk natuurlijk alle bekenden weer te treffen. Jammer dat de trekking niet door kon gaan. Maar zo flexibel als jullie zijn werd er weer een vervangend uitstapje geregeld. Achter op de motor zie je natuurlijk veel meer, zeker als het rustig aan gaat. Lekker in de hotspring poedelen, wel jammer van het schroothout maar dat schreef je zelf ook al.
    Nog een wollen Ali Baba broek kunnen scoren lazen wij. Het eten daar ben je ook wel heel lovend over. Het is wel prettig als je lekker kunt eten natuurlijk. Ook fijn te lezen dat bij je vertrek in Bir zoveel vrienden en bekenden afscheid kwamen nemen. Wij begrijpen goed dat dit heel hartverwarmend is.
    Wie veel reist heeft te vertellen en dat zien we hier ook weer. De rijke Europeaan die de fietsritsja een fooi geeft, goed gedaan.
    Als ik dit schrijf ben je net in Thailand aangekomen. Het gaat je goed en geniet waar mogelijk, knuffels en kusjes mama en papa.

  • 30 Oktober 2013 - 10:06

    Rosie:

    Ha lieverd, euhm....hoelahoep&poys???? hahaha mis ik iets???? heerlijk om je weer te lezen. Fijn dat je met zoveel warmte en liefs bent omringd....intens hebt genoten van natuur, eten (mjommjommjom) en vriendschap....en nu tijd voor zelfreflectie! Denk aan je en hou van jou! Benieuwd wat het je allemaal weer gaat brengen. Je bent een topper! LIEFS!!!!! XXXXXXXXXX

  • 31 Oktober 2013 - 17:14

    Sabine:

    Hej lieve Nath, krijg een grote glimlach op m'n gezicht bij het lezen van jouw update. Zoooo fijn dat deze reis je zo veel brengt ondanks dat het kort is.
    Leuke dingen die je weer gedaan hebt en inderdaad....hoelahoep?? En wat zijn poys??
    Enne.....ben stiekem blij dat je glider verkocht is;)
    Geniet komende tijd weer van Thailand en de stilte.
    X

  • 15 November 2013 - 13:06

    Peettantetje:

    Het was inderdaad 'Wauw" om jouw verslag te lezen. Ik was heel blij iets van je te horen nadat je weer uit Nederland weggegaan was. We hebben fijn kunnen kletsen bij oma's bed. Daarna was ik benieuwd hoe het met jou verder ging, maar toen jouw verslag binnen kwam, heb ik verder geen reactie naar je gestuurd.
    Maar nu wel:
    Henk en ik wandelen nog steeds regelmatig.
    Ik ruim af en toe mee de bladeren op.
    Ik rammel wat op de naaimachine.
    Zijn Danielles verjaardag gaan vieren. Het was er heel gezellig. en wat ziet ze er goed uit!!
    Loop nu met een peesontsteking in mijn linkerarm rond. (gaat hopelijk wel een keer over)
    We gaan naar oma op de fiets. De mijne heeft deze week iemand geprobeerd te jatten, toen we eventjes bij de ANWB-winkel binnen waren. Henk keek toevallig naar buiten, zag iemand aan mijn fiets rommelen. Liep er rustig naar toe en zei: "laat deze maar staan.' en 'Ja, deze is niet van jou.'Toen sprong de dief een een ernaast staande oude barrel en ging er vandoor. Die Henk toch: mijn held!
    En gisteren ben ik met mijn vriendin de hele dag naar Breda geweest, zogezegd om de stad te bekijken. Maar ondertussen....kletsen, kletsen en kletsen, als vanouds. We raakten weer niet uitgepraat. (We zijn al vriendinnen vanaf ons 14e.)

    Nu over jou: fijn hè, al die nieuwe, oude contacten en warmte, die lieve vrienden. Meisje, wat ontzettend fijn voor je.
    En nu de stilte: gaat het? Of zijn jouw gedachten stiekem allerlei plannetjes aan het maken?
    Ik wil het graag van je horen.
    Misschien als ik je weerzie?

    Héééééél véééééééél lieve groetjes,
    je peettantetje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 162163

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: